شارژ کپسول در 15 دقیقه

شارژ کپسول در 15 دقیقه

10 / 10
از 3 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 19 شهریور 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

حریق یکی از حوادثی است که می تواند مشکلات زیادی را به بار آورد. مقابله با حریق بسیار مهم بوده و افراد باید با روش های خاموش کردن آتش آشنایی پیدا کنند. یکی از مهم ترین وسیله ها برای خاموش کردن آتش ، استفاده از خاموش کننده ها می باشد. کپسول های آتش نشانی از کاربردی ترین وسیله ها برای جلوگیری از گسترش آتش و خاموش کردن آن است. استفاده از این خاموش کننده ها بسیار آسان بوده و تمام افراد می توانند از آن استفاده نمایند. کپسول های آش نشانی باید در هر مکانی وجود داشته باشد و با در دسترس قرار دادن آن شرایطی را فراهم کر تا افراد در زمان کوتاهی بتوانند از آن استفاده کنند. کپسول آتش نشانی دارای محتویاتی هستند که موجب خاموش شدن آتش می شود. این محتویات هر چند وقت یکبار با توجه به نوع کپسول باید شارژ شود.

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول بسیار مهم بوده و باید در زمان های لازم انجام گیرد تا کپسول آماده برای استفاده باشد. زمانی که از شارژ کپسول استفاده می کنید ، پس از آن باید مجدد اقدام به شارژ کپسول نمایید ، بنابراین در صورتی که هنوز مواد داخل کپسول کاملا خالی نشده نیز باید شارژ مجدد انجام گیرد زیرا فشار کپسول از بین خواهد رفت و عملکرد نامناسب خوهد داشت.

شارژ کپسول آتش نشانی

برای شارژ کپسول آتش نشانی نیاز است ابتدا از نوع کپسول اطلاع پیدا کنید. در واقع اطلاع از نوع کپسول، ابعاد و اندازه ی آن برای شارژ کپسول لازم است. زمانی که به مراکز ارائه دهنده ی خدمات شارژ کپسول مراجعه می کنید، در ابتدا مواد داخل کپسول به صورت کامل تخلیه شده و کپسول تمیز می گردد. سپس محتویات مخصوص شارژ می شود. مراکز زیادی در زمینه ی شارژ کپسول فعالیت دارند که یکی از معتبرترین مراکز ، مرکز آتش گریز تهران می باشد. بنابراین برای شارژ کپسول در تهران با تماس با این مرکز از خدمات عالی برخوردار شوید.

اهمیت شارژ کپسول

بیشتر افراد این تفکر را دارند که کپسول آتش نشانی همواره آماده ی مصرف است اما در صورتی که در برخی از موارد این کپسول ها کارایی ندارند زیرا یا شارژ کپسول انجام نشده و یا تاریخ انقضای آن رسیده است. عدم توجه به این مسئله موجب می شود که در زمان بروز اتش سوزی نتوان به خوبی مقابله کرد و مشکلات زیادی در پی آتش سوزی اتفاق بیفتد. تمامی افراد باید از اهمیت کپسول آتش نشانی مطلع شوند و شارژ کپسول را مورد توجه قرار دهند. سرویس و نگهداری از  کپسول ها بخش مهمی از استفاده از این وسیله بوده و در صورت که شارژ کپسول به موقع انجام نشود نمی توان استفاده ی مناسبی را از آن مشاهده کرد. استفاده از کپسول های آتش نشانی ساده بوده و افراد باید در این زمینه آموزش های لازم را ببینند.

شارژ کپسول

زمان شارژ کپسول

کپسول های آتش نشانی به منظور خاموش کردن حریق مورد استفاده قرار می گیرند که نقش مهمی در اطفاء حریق دارند. توجه به شارژ آتش نشانی و اقدام به موقع به منظور شارژ کپسول ها حائز اهمیت است. کپسول های آتش نشانی در انواع کپسول آتش نشانی آب، کپسول آتش نشانی co2، کپسول آتش نشانی فوم، کپسول آتش نشانی بیورسال و... برای آتش سوزی های مختلف در نظر گرفته شده اند و باید متناسب با محیطی که می خواهید کپسول آتش نشانی را استفاده کنید ، ای وسیله را در نوع مناسب انتخاب نمایید. برای مکان های بزرگ می تاونید از چند کپسول در مکان های مختلف بهره ببرید همچنین کپسول ها رد وزن های مختلفی ارائه می شوند و می توان متناسب با شرایط موجود، نوع مناسب را انتخاب کرد. شارژ کپسول از موارد مهمی است که در نگهداری از کپسول های آتش نشانی باید به آن توجه داشته باشیم. شارژ کپسول باید پس از هربار استفاده از کپسول انجام گیرد. هر بار که از کپسول ها استفاده می شود باید مجددا شارژ کپسول انجام شود. در صورتی که از این کپسول ها استفادی کمی هم داشته باید ممکن است نشت کپسول انجام گرفته و با افت فشار کپسول مناسب برای استفاده ی مجدد نباشد. کپسول ها در دوره هایی مشخص نیز باید مجدد شارژ شوند و در صورتی که از کپسول استفاده هم نداشته باشید ، باید شارژ کپسول در این دوره ها حتما انجام شود. هر یک از انواع کپسول با توجه به محتویاتشان در دوره هایی نیاز به شارژ مجدد پیدا می کند. شارژ کپسل آتش نشانی باید حتما توسط افراد متخصص انجام گیرد.

مراحل شارژ کپسول آتش نشانی

  • ابتدا فشار گاز داخل کپسول باید آزاد شود و به همین دلیل باید ضامن از کپسول خارج شود.
  • همچنین والو تخلیه را از سیلندر خارج می نماییم.
  • در مرحله ی بعدی لوله خمیده از والو جدا شده و همچنین میله و فنر سوپاپ جداسازی می شود.
  • پس از تمیز کردن والو و تعویض حلقه گردن والو ، بررسی های لازم را در بدنه ی کپسول انجام می گیرد تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.
  • پس از اینکه کپسول تمیز شد، نصب والو به همراه میله جدید انجام می شود.
  • هر یک از کپسول ها دارای محتویات مختلفی هستند که آب ، دی اکسید کربن ، ماده شیمیایی خشک و غیره می باشد بنابراین با توجه به نوع خاموش کننده از محتویات مناسب استفاده می شود و در وزن استاندارد هر کپسول شارژ انجام می گیرد.
  • در مرحله ی بعدی بررسی علائم نشت انجام گرفته و تکنسین با دقت کپسول را مورد بررسی قرار می دهد و پس از آن نازل یا شلنگ تخلیه نصب می گردد.
  • کپسول پس از شارژ هم مجدداً وزن شده تا به اندازه ی استاندارد شرکت سازنده باشد.
  • پس از پایان شارژ کپسول تمبر جدیدی بر روی پین ایمنی قرار داده می شود. همچنین یک برچسب شارژ جدید بر روی کپسول قرار داده می شود که نشانگر وزن کل واحد و هویت تکنسین تکمیل کننده کار می باشد.

خدمات شارژ کپسول

برای دریافت خدمات شارژ کپسول به سایت مرکز آتش گریز تهران مراجعه نمایید. این مجموعه خدمات شارژ کپسول در انواع مختلف را ارائه می کند و تمایم خدمات به صورت عال و کامل ارائه می گردد. این مجمو عه در تهران فعالیت داشته و خدمات شارژ کپسول آتشنشانی در تهران را با بهترین کیفیت ارائه می کند. تکنسین های این مجموعه دارای تخصص بالا و مهارت کافی در شارژ کپسول به شکل اصولی می باشند. بنابراین برای خدماتی عالی به این مجموعه ی معتبر مراجعه نمایید. در صورت نیاز به مشاوره برای شارژ کپسول آتش شانی با همکاران ما در مجموعه ی آتش گریز تهران در ارتباط باشید.

6کلاس آتش

  • کلاس A =آتش سوزی انواع مواد جامد معدنی مانند کاغذ ، چوب ، پارچه و...
  • کلاس= B آتش سوزی مایعات قابل اشتعال مانند روغن ، گریس ، الکل ، نفت و...
  • کلاس= C آتش سوزی انواع گاز ها
  • کلاس D =آتش سوزی انواع فلزات قابل اشتعال مانند سدیم، پتاسیم و...
  • کلاس= E آتش سوزی انواع وسایل برقی
  • کلاس= F آتش سوزی چربی های غذایی

 

رنگ کپسول های آتش نشانی

  • کپسول آتش نشانی پودر و گاز = رنگ قرمز  
  • کپسول آتش نشانی CO2 = رنگ قرمز  
  • کپسول آتش نشانی آب و گاز = رنگ آبی 
  • کپسول آتش نشانی فوم یا کف =رنگ قرمز  

شارژ کپسول آتشنشانی

مرکز خدمات آتش گریز تهران با ارائه ی انواع کپسول های آتش نشانی و خدمات شارژ کپسول به شکل تخصصی ، بهترین خدمات را به شما ارائه می کند.

https://sharjkapsol.com

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت