1مجموع 5 خبر
1مجموع 5 خبر

تجهیزات ایمنی چیست؟

تجهیزات ایمنی  شامل انواع تجهیزاتی است که برای حفاظت از بدن به کار می رود. این تجهیزات هر یک می تواند به نوعی از خطرات احتمالی در کار های مختلف از جان کارکنان محافظت کند. گستره ی وسیعی از شغل های پر ریسک وجود دارد که به منظور حفاظت از جان باید حتما تجهیزات ایمنی در نظر گرفته شود. انتخاب تجهیزات ایمنی بسیار مهم است و افراد باید با توجه به شغلشان ، خرید تجهیزات ایمنی را انجام دهند. امروزه خرید تجهیزات ایمنی بسیار آسان تر از قبل شده و افراد می توانند به مراکز فروش تجهیزات ایمنی به صورت اینترنتی نیز مراجعه کنند و خرید تجهیزات ایمنی را به صورت اینترنتی و راحت تر انجام دهند. در این مقاله می خواهیم به انواع تجهیزات ایمنی بپردازیم و از کارایی آن ها مطلع شویم.

تجهیزات ایمنی

انواع تجهیزات ایمنی

در ادامه به برخی از تجهیزات ایمنی اشاره می کنیم و این تجهیزات تنها برخی از تجهیزت ایمنی پر کاربرد است. با ما همراه باشید.

  • عینک ایمنی

عینک ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی است که برای مشاغلی استفاده از آن ضروری می باشد. عینک همان طور که می دانیم از چشم ها حفاظت می کند و با توجه به این که در بسیاری از مشاغل احتمال آسیب به چشم ها وجود دارد ، استفاده از آن بسیار ضروری است. در مشاغلی مانند جوشکاری ، نجاری ، کار با مواد شیمیایی، ریخته گری و... از عینک ایمنی استفاده می شود. در زمان خرید تجهیزات ایمنی دقت داشته باشید که حتما آن را متناسب با نوع فعالیت خود تهیه کنید زیرا عینک ایمنی دارای تنوع بالایی است همچنین دقت داشته باشید که عینک در دید شما تداخلی را ایجاد نکند و حتما در نوع استاندارد باشد. قیمت تجهیزات ایمنی با توجه به نوع آن و کیفتش متغیر می باشد.

  • کفش ایمنی

کفش ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی است که در هر شغلی مورد استفاده قرار می گیرد. کفش ایمنی یا کفش کار دارای تنوع بالایی بوده که هر یک با توجه به کارایی های مختلفی طراحی شده اند. کفش ایمنی از پا ها محافظت کرده و از آسیب هایی مانند افتادن جسم بر روی پا ، گیر کردن پا در تجهیزات، فرو رفتن اجسام تیز در پا، برق گرفتگی و... از آن محافظت می کند. بسیار مهم است که طراحی کفش ایمنی به صورت استاندارد باشد و در زمان راه رفتن نیز مشکلی را ایجاد نکند و کارایی راحتی داشته باشد. جنس تجهیزات ایمنی از چرم ، پلاستیک و.. بوده که برای هر شغلی متفاوت است تا بتواند در برابر آسیب ها مقاوم باشد. در صورت نیاز به خرید تجهیزات ایمنی ، حتما به مراکز معتبر فروش تجهیزات ایمنی مراجعه کنید تا بتوانید تجهیزات ایمنی را در نوع با کیفیت و مناسب تهیه کنید.

  • دستکش ایمنی

دستکش ایمنی یکی از انواع تجهیزات ایمنی است که برای پوشش دهی دست ها طراحی شده است. به دلیل اینکه دست ها در مشاغل مختلف با خطراتی مواجه هستند ، استفاده از دستکش ایمنی مناسب بسیار کمک کننده برای کاهش احتمال خطرات کاری می باشد. دستکش ایمنی با توجه به کاربردی که دارد در تنوع بالا به تولید می رسد. بنابراین انتخاب متریال و طراحی دستکش های کار بر اساس فعالیت های مختلف در نظر گرفته می شود تا بتواند بهترین کارایی را داشته باشد بنابراین شما نمی توانید برای فعالیت های مختلف از یک دستکش استفاده کنید. دستکش ایمنی می تواند از دست ها در مقابل خطراتی مانند سوختگی ، بریدگی، حرارت و... جلوگیری کند. دوام و مادگاری یکی از مواردی است که در زمان خرید تجهیزات ایمنی مانند دستکش ایمنی باید به آن توجه داشته باشید و با خرید از برند های معتبر می توانید از دوام تجهیزات ایمنی اطمینان حاصل کنید.

  • کلاه ایمنی

کلاه ایمنی از انواع تجهیزات ایمنی است که اهمیت بالایی دارد و این ابزار از سر افراد به هنگام کار کردن محافظت می کند. کلاه ایمنی برای هر فعالیتی به شکل مختلف در نظر گرفته می شود تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد. انواع کلاه ایمنی با توجه به فعالیت در هر یک از مشاغل به صورت مختلف در نظر گرفته می شود. ساختار کلاه ها هر یک با دیگری متفاوت است و این به دلیل متفاوت بودن خطرات احتمالی در هر یک از مشاغل می باشد. ضربه گیری خوب یکی از مشخصات کلاه ایمنی خوب می باشد. فروش کلاه ایمنی در تنوع بالایی انجام می گیرد و افراد باید با مشورت با یک متخصص ، خرید تجهیزات ایمنی را مناسب با فعالیت خود انجام دهند.

تجهیزات ایمنی

  • لباس کار

یکی از انواع تجهیزات ایمنی، لباس کار است. همان طور که می دانیم افراد برای مشاغل مختلف از لباس های کار متفاوت استفاده می کنند. در طراحی لباس کار ساختاری در نظر گرفته شده است که موجب ایجاد تمایز بین انواع لباس ها کار شده است. محیط کاری کارکنان از مواردی است که موجب تنوع لباس کار شده است. یک تجهیزات ایمنی باید بتواند پوشش دهی بسیار خوبی را ایجاد نماید تا افراد بتوانند یک پوشش محافظتی خوب را داشته باشند. در خرید تجهیزات ایمنی توجه داشته باشید که آن را مناسب با نوع فعالیت کاری خود تهیه نمایید تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد.

  • ماسک تنفسی

ماسک تنفسی یک از تجهیزات ایمنی می باشد که برای برخی از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. این ماسک ها از دستگاه تنفسی افراد در برابر گرد و غبار ، مواد شیمیایی و... محافظت می نمایند. برای هر نوع فعالیت از ماسک های مخصوص باید استفاده کرد. قیمت تجهیزات ایمنی با توجه به طراحی و کیفیتی که دارند متغیر می باشد و با مراجعه به مراکز فروش تجهیزات ایمنی می توانید از قیمت تجهیزات ایمنی مطلع شوید تا خرید تجهیزات ایمنی را به صورت مطمئن انجام دهید.

اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی

همان طور که در این مقاله اشاره کردیم هر یک از تجهیزات ایمنی برای پوشش دهی به بخش های مختلف بدن و محافظت از آن بخش در نظر گرفته شده است و می تواند تا حد بسیار بالایی از بروز حوادث جلوگیری کند. در محیط های کاری خطرات زیادی وجود دارد که می تواند مشکلات و خطرات ناگواری را ایجاد کند بدین منظور باید حتما از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده شود و تجهیزات ایمنی می تواند آسیب های احتمالی را به حداقل برساند. به همین جهت استفاده از تجهیزات ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است که برخی از افراد متاسفانه به آن اهمیت لازم را نمی دهند.

خرید تجهیزات ایمنی

برای خرید تجهیزات ایمنی در ابتدا باید تجهیزات مورد نیاز خود را در نظر داشته باشید و این تجهیزات ایمنی را به صورت کامل تهیه کنید. برای خرید تجهیزات ایمنی یک برند معتبر را در نظر بگیرید بسیاری از برند های متفرقه در بازار دارای قیمت تجهیزات ایمنی بسیار ارزانی هستند ولی نیاز است که افراد دقت بالایی در کیفیت تجهیزات ایمنی داشته باشند. بنابراین خرید از برند های معتبر با قیمت تجهیزات ایمنی بالاتر به دلیل کیفیت بالا و دوام بالا به صرفه خواهد بود. مراکز فروش تجهیزات ایمنی برخی به صورت مستقیم فعالیت دارند و با حذف واسطه ها قیمت تجهیزات ایمنی را بسیار مناسب در نظر می گیرند. خرید تجهیزات ایمنی از این مراکز می تواند به صرفه باشد. فروش تجهیزات ایمنی علاوه بر حضوری ، به صورت اینترنتی نیز انجام می گیرد و افراد دسترسی آسانی به این تجهیزات دارند و از فروشگاه های مورد نظرشان در سراسر کشور می توانند خرید تجهیزات ایمنی را به آسانی انجام دهند.  

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت