توربو شارژ و نکات مهم در تعمیر توربو شارژ

توربو شارژ و نکات مهم در تعمیر توربو شارژ

10 / 10
از 4 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 18 مهر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

عملکرد خودرو به خصوص در سرعت بالا بسیار مهم بوده و معمولا موتور خودرو ها در سرعت های بالا قدرت کافی را ندارند و از این رو توربو شارژ ها ساخته شدند تا بتوانند با افزایش قدرت موتور ، موجب عملکرد بهتر و راندمان بالاتر آن در سرعت خیلی بالا شوند. توربو شارژ ها متشکل از توربین ، کمپرسور ، میله شافت و... می باشند. توربو شارژ با این هدف به تولید رسید که خودرویی سبک تر با شتاب بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. توربو شارژ را نام فارسی پرخوران نیز می شناسند.

توربو شارژ با وارد کردن هوای بیشتر به محفظه ی احتراق موجب افزایش توان خروجی موتور می شود. در موتور های معمولی هوایی که به سیلندر وارد می شود در حد فشار جو یا حتی پایین تر از فشار جو می باشد اما توربو شارژ موجب افزایش این هوا تا حدود دو برابر خواهد شد. بنابراین کمبود هوا برای سوزاندن سوخت توسط توربو شارژ برطرف شده و امروزه در بسیاری از خودرو ها این سیستم استفاده می شود. نیروی لازم برای کارکرد توربو شارژ ، انرژی حاصل از دود های خروجی اگزوز می باشد.

مرکز توربو شارژ سنتر با سال ها فعالیت در زمینه ی فروش و تعمیر توربو شارژ ، یکی از تخصصی ترین مراکز در این حوزه بوده و با مراجعه به سایت توربو شارژ سنتر می توانید انواع توربو شارژ مورد نیاز خود را خریداری نموده و در صورت نیاز از خدمات عالی تعمیر توربو شارژ بهره مند شوید.

استفاده از توربو شارژ در خودرو

استفاده از توربو شارژ ها در خودرو موجب عملکرد هر چه بهتر موتور شده و بالا بردن راندمان احتراق از تاثیرات این سیستم می باشد. در واقع راندمان موتور با استفاده از این سیستم در حدود 25 تا 40 درصد افزایش پیدا می کند که بسیار موثر است. سیستم توربو شارژ ، سیستم پیچیده ای نبوده و از اجزای بسیار ساده ای تشکیل شده است. کمپرسور بخش اصلی توربو شارژ را تشکیل می دهد و کمپرسور هوای متراکم را برای سیلندر ها تامین می نماید. روتر یا محور دوار ، پوسته ای است که بر روثی آن توربین و کمپرسور قرار می گیرند. در بین محور اصلی و پوسته ، مجرایی قرار دارد که برای خنک کاری و همچنین روغن کاری تعبیه شده است. در توربو شارژ ها ، توربین در مسیر جریان گاز های خروجی اگزوز قرار دارد و وظیفه ی آن ، تامین انرژی به منظور چرخش می باشد. پس از به چرخش درآمدن توربین در سیستم توربو شارژ ، محوری که به آن متصل است چرخیده و در نهایت کمپرسو نیز به گردش در می آید. در صورتی که هر گونه مشکل در سیستم توربو شارژ به وجود آمده ، می توانید از مرکز توربو شارژ سنتر کمک بگیرید تا تعمیر توربو شارژ به صورت حرفه ای برای شما انجام گیرد.

توربوشارژ

اهمیت وجود توربو شارژ

وجود توربو شارژ در خودرو ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به منظور تامین هوای لازم برای احتراق مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا شرکت های خودروساز برای جبران کمبود هوای احتراق ، تصمیم گرفتند که موتور را در حجم بالاتر به تولید برساند اما با افزایش حجم موتور ، مشکلاتی را بوجود می آورد که یکی از این مشکلات، افزایش مصرف سوخت بود. بنابراین شرکت ها خودروساز از این مورد صرف نظر کردند و به دنبال راهی دیگر بودند. در سال 1885 میلادی مهندسی به نام گوتلیب دایملر برای تقویت موتور ها ایده ای را ارائه داد که بعده ها توسط شخص دیگر به نام آلفرد بوچی ، توربو شارژ اختراع شد. این سیستم که توسط وی اختراع شد توانست هوای بیشتری به سیلندر برساند و موجب افزایش راندمان موتور شود. بنابراین با استفاده از توربو شارژ موتور با قدرت بالاتری کار کرده و در سرعت بالا عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.

تعمیر توربو شارژ

توربو شارژ در زمان هایی ممکن است با خرابی روبرو شده و نیاز به تعمیر توربو شارژ داشته باشید. در این زمان با کمک گرفتن از نمایندگی معتبر تعمیر توربو شارژ مانند توربوشارژ سنتر می توانید با بهترین کیفیت، خدمات تعمیر توربو شارژ را دریافت نمایید. تروبو شارژ سنتر از مراکز ارائه دهنده ی انواع توربو شارژ در کشورمان است و این قطعه را متناسب با وسایل نقلیه ی مختلف ارائه می نماید. همچنین خدمات تعمیر توربو شارژ توسط این مجموعه به صورت تخصصی انجام می گیرد. در ادامه به برخی از نکات مهم برای استفاده از خودرو های مجهز به توربوشارژ اشاره خواهیم کرد.

تعمیر توربوشارژ

نکات مهم برای رانندگی با خودروی مجهز به توربو شارژ

رانندگی با خودرو هایی که مجهز به توربو شارژ هستند نیاز به رعایت نکاتی دارد که با در نظر گرفتن آن می توان طول عمر این سیستم را افزایش داد و از خرابی آن جلوگیری کرد. همان طور که می دانیم امروزه قیمت قطعه با افزایش روبرو بوده و برای این که هزینه ی تعمیر توربو شارژ و خرید آن را به حداقل برسانیم باید از این سیستم استفاده ی درستی را داشته باشیم. زمانی که خودرو را روشن می کنید ، فشردن بلافاصله ی پدال گاز کار نادرستی می باشد بنابراین باید فرصتی را به موتور بدهید تا گرم شود و به دمای مورد نیاز برسد و روغن کاری در بخش موتور و توربوشارژ انجام گیرد بنابراین اگر بلافاصله در زمان روشن کردن خودرو با دور بالا حرکت نمایید ، موجب آسیب رساندن به توربو شارژ خواهید شد و در نتیجه باید اقدام به تعمیر توربو شارژ و خرید توربو شارژ نمایید. در زمان خاموش کردن خودرو های مجهز به سیستم توربو شارژ نیز باید در ابتدا فرصت دهید تا دمای موتور کاهش پیدا کند و خنک کاری و روانکاری شفت توربو شارژ انجام گرفته و سپس خودرو را خاموش نمایید.

دلیل کارکرد توربو شارژ در سرعت بالا

طبق فیزیک ، متراکم سازی گاز نیاز به نیروی زیادی دارد که نیاز به صرف انرژی بالا از موتور بوده تا بتوان هوا را متراکم کرد و آ را به محفظه ی سوخت وارد نمود. به همین دلیل طراحی توربو شارژ به صورتی است که بتوان از انرژی بلا استفاده بهره برد ، این انرژی گاز های اگزوز است. گاز های اگزوز دارای انرژی گرمایی بوده که می تواند موجب کارکرد توربو شارژ شود. بدین منظور پره ای در مسیر گاز های خروجی اگزوز قرار داده می شود تا بتوان این گاز ها را مورد استفاده قرار داد. گاز ها موجب چرخش این پنکه شده که این پنکه توربین نام دارد ، پس از از گردش توربین ، میله ی اتصال دهنده ی توربین به کمپرسور ، گردش پیدا کرده و در نهایت نیز کمپرسور می چرخد و شروع به کار می کند. زمان که خودرو در سرعت پایین قرار دارد ، گاز های خروجی موتور نیز کم بوده و قدرت کافی برای گرداندن توربین را ندارد بنابراین توربو شارژ کار نخواهد کرد اما در دور های بالای موتور با افزایش گاز های خروجی اگزوز ، انرژی لازم برای توربو شارژ تامین شده و موجب کارکرد کمپرسور شده و در نهایت هوا متراکم شده و به سیلندر ورود پیدا می کند.

توربوشارژ

مجموعه توربو شارژ سنتر این افتخار را دارد که در طی فعالیت خود ، با در نظر گرفتن بهترین کیفیت برای محصولات و ارائه ی خدمات تعمیر توربو شارژ ، موجب جلب رضیت مشتریانش شده است. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 https://turbochargecenter.com/

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت