1مجموع 4 خبر

    قیمت توربو شارژ شاهین اصل

    یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت توربو شارژ شاهین وجود واسطه‌ ها است به طوری که هرچه واسطه‌ ها بیشتر باشد با دریافت سود بیشتر قیمت توربو شارژ شاهین نهایی برای مصرف کنندگان بالاتر خواهد بود >> ادامه مطلب

    قیمت توربو شارژ سمند سورن

    توربو شارژ سمند سورن شامل اجزایی است که هر یک از این اجزا نقش بسیار مهمی در توربو شارژ سمند سورن دارند. کمپرسور ، توربین و شفت از مهم ترین بخش های یک توربو شارژ سمند سورن می باشند. >> ادامه مطلب

    توربو شارژ و نکات مهم در تعمیر توربو شارژ

    مجموعه توربو شارژ سنتر این افتخار را دارد که در طی فعالیت خود ، با در نظر گرفتن بهترین کیفیت برای محصولات و ارائه ی خدمات تعمیر توربو شارژ ، موجب جلب رضیت مشتریانش شده است. >> ادامه مطلب

    توربو شارژ و انواع آن

    خرید توربو شارژ در زمان خرابی این قطعه انجام می گیرد و افراد با مراجعه به مراکز فروش توربو شارژ می توانند آن را تهیه نمایند. قیمت توربو شارژ با توجه به کارایی بالایی که دارد بسیار مناسب می باشد. >> ادامه مطلب
1مجموع 4 خبر

توربو شارژ چیست؟

توربو شارژ قطعه ای در خودرو های امروزی است که در جهت افزایش قدرت و راندمان موتور به کار می رود. با استفاده از توربو شارژ می توان اکسیژن لازم را به موتور رساند و در نهایت با تامین اکسیژن ، موتور با قدرت بالاتری حرکت کند. در گذشته برای افزایش راندمان موتور از سیلندر ها در تعداد بالاتر استفاده می شد به طور مثال در خودرو های مسابقه ای تعداد سیلندر ها بیشتر از خودرو های معمولی بوده اما با ساخته شدن توربو شارژ، نیازی به افزایش تعداد سیلندر یا افزایش حجم آن نداریم.

عملکرد توربو شارژ

توربوشارژ شامل اجزای مختلفی می باشد که هر یک از این اجزا بسیار مهم هستند. در توربو شارژ از دو پنکه به نام های توربین و کمپرسور استفاده شده است که توربین در مسیر خروجی گاز های اگزوز قرار دارد و موجب هدایی این گاز ها می شود. توربین با چرخش موجب چرخیدن شافت و پس از آن موجب چرخش کمپرسور شده و کمپرسور عملیات فشرده سازی هوا را انجام داده و در نهایت هوای پر فشار و متراکم به سیلندر وارد می شود. همان طور که می دانیم برای متراکم سازی گاز ها نیاز به قدرت بالایی بوده و در نهایت دمای هوا بالا خواهد رفت و برای اینکه حرارت به خودروم آسیب وارد نکند ، پس از خروج هوا از کمپرسور ، از مبدل حرارتی عبور کرده و دمای آن کاهش پیدا می کند و سپس به سیلندر وارد می شود. بنابراین با تامین سوخت و از طرفی با تامین اکسیژن لازم ، قدرت موتور با سوزاندن سوخت بیشتر ، تامین خواهد شد. همچنین به دلیل نیاز به انرژی بالاتر برای متراکم سازی هوا ، در دور های پایین موتور ، گاز های خروجی اگزوز کم است ، به همین جهت کمپرسور حرکتی نخواهد داشت و نیازی به انجام کاری هم نمی باشد اما در دور های بالا به دلیل نیاز بیشتر موتور به اکسیژن ، کمپرسور به دلیل انرژی بالاتر دود های اگزوز شروع به کار کردن نموده و اکسیژن را فشرده می نماید و به سیلندر تزریق می کند. قیمت توربوشارژ با توجه به کاربرد آن بسیار مناسب است.

توربو شارژ

اجزای توربو شارژ

توربوشارژ دارای توربین و کمپرسور است که این دو قطعه بر روی شفت اتصال دارند. توربین با چرخش موجب چرخش کمپرسور می شود و هوای سیلندر ها تامین می گردد. در واقع روتور در سیستم توربو شارژ از دو طرف به کمپرسور و توربین متصل است. روتور دارای دو محفظه است که یکی برای توربین و دیگری برای کمپرسور می باشد. بنابراین گاز های خالص از احتراق ، وارد محفظه ی توربین شده و بعد با حرکت توربین به سمت محفظه ی کمپرسور می رود و موجب چرخش آن می شود.

خرید توربوشارژ

خرید توربو شارژ را باید حتما از مراکز تخصصی و معتبر انجام دهید تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. فروش توربو شارژ در بازار در کیفیت های مختلفی انجام می گیرد و در این میان نمونه های تقلبی زیادی وجود دارد و به همین دلیل شناخت قطعات اصلی و تقلبی دشوار می باشد و تنها توسط افراد متخصص امکان پذیر می باشد. بهترین راه برای خرید توربو شارژ به صورت مطمئن ، خرید از مراکز معتبر و با سابقه می باشد.

قیمت توربو شارژ

با استفاده از توربوشارژ می توان بدون تغییری در موتور ، قدرت آن را افزایش داد و همین امر موجب شده خودروی های امروزی مجهز به سیستم توربو شارژ  باشند. این سیستم بدون هیچ گونه انرژی اضافی کار می کند و از دود های اگزوز بلا استفاده ، استفاده می کند. مراکز فروش توربو شارژ به صورت اینترنتی فعالیت داشته و می توانید از سراسر کشور از مرکز فروش توربو شارژ مورد نظر خود خرید توربو شارژ را انجام دهید. فروشندگان توربو شارژ قیمت توربو شارژ را به شکل مختلفی در نظر می گیرند و عواملی که بر قیمت توربو شارژ تاثیر گذار است شامل قیمت ارز، نوع، کیفیت و... می باشد. بنابراین به منظور خرید توربو شارژ باید حتما اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به صورت هوشمندانه خرید خود را انجام دهید.

توربو شارژ

فروش توربوشارژ

توربوشارژ نیاز به نگهداری و سرویس داشته و در زمان هایی به دلیل استفاده ی نامناسب و یا فرسودگی دچار آسیب می شود. در صورت خرابی توربو شارژ ، باید نسبت به تعمیرات اقدام نمایید اما در شرایطی با تعمیر نمی توان توربو شارژ را مجدد قابل استفاده نمود بنابراین نیاز به تعویض داشته و باید در اولین فرصت با مراجعه به یک مرکز فروش توربو شارژ  معتبر ، خرید توربو شارژ را انجام دهید. قیمت توربو شارژ با توجه به مدل های آن مختلف می باشد و با مراجعه به مرکز فروش توربو شارژ می توانید از قیمت توربو شارژ مطلع شوید.

مزایای استفاده از توربوشارژ

  • موجب کاهش آلودگی هوا
  • تولید انرژی بسیار بیشتر
  • افزایش قدرت موتور
  • افزایش راندمان بدون افزایش وزن
  • استفاده از این سیستم برای موتورهای دیزلی و بنزینی
  • مناسب برای انواع وسایل نقلیه
  • صرفه جویی در مصرف سوخت
  • مانع از هدر رفتن انرژی

 

نکات مهم در نگهداری توربو شارژ

در نگهداری از توربو شارژ ها نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت این نکات می توانید شاهد طول عمر بالای توربو شارژ باشید و این قطعه عملکرد مناسبی را داشته باشد. در غیر این صورت توربو شارژ به سرعت آسیب دیده و باید تعویض گردد. برای این که بتوانید استفاده ی خوبی از توربو شارژ داشته باشید به نکاتی اشاره ی کنیم.

  • خاموش کردن خودرو به صورت صحیح
  • استفاده از دنده ی مناسب
  • استفاده از سوخت مناسب
  • گرم کردن صحیح موتور خودرو
  • تعویض به موقع فیلتر های سوخت و هوا
  • خودداری از رانندگی هیجانی
  • خودداری از گاز دادن خودرو بعد از روشن شدن
  • استفاده از روغن موتور مناسب و تعویض آن در زمان های لازم

موتور های بدون توربوشارژ

موتور های بدون توربوشارژ ، موتور هایی هستند که تامین اکسیژن برای موتور در آن ها با فشار جو تامین می شود. این موتور ها در سرعت های بالا کشش کافی را ندارند و قدرتمند عمل نمی کنند. همچنین گاها فشار اکسیژن در این خودرو ها به فشار جو هم نمی رسد و پایین تر است . خودرو های دارای سیستم توربوشارژ ، فشار هوا درون سیلندر دو برابر فشار جو بوده و موجب افزایش قدرت و گشتاور می گردد. این سیستم توانسته موجب کارکرد بسیار عالی موتور خودرو شود.

قدرت توربو شارژ

توربوشارژ با مهار کردن دود های خروجی از سیلندر می تواند فعالیت خود را آغاز کند. این عمل موجب می شود که موتور بتواند هر ثانیه سوخت بیشتری را بسوزاند و این عمل موجب افزایش قدرت موتور در سرعت بالا می شود. این تکنولوژی در ماشین های گران قیمت نیز به کار می رود. هر چه اندازه ی توربوشارژ بزرگ تر باشد در نتیجه قدرت آن بیشتر خواهد بود. امکان تقویت توربوشارژ وجود دارد و مراکزی هستند که این کار را انجام می دهند. اما پس از تقویت نیز در جایی به محدودیت می رسد و بیشتر از آن نتقویت نمی شود. باید توجه داشته باشید که سیلندر ها تا حدود گنجایش خود می توانند ترکیب سوخت و هوا را داشته باشند و بیشتر از آن میسر نخواهد بود. بنابراین درست است که این قطعه می تواند موجب بالا رفتن قدرت موتور شود اما با محدودیت هایی در میزان تامین هوا به سیلندر روبرو خواهد بود که نهایت قدرت آن را نشان می دهد. بنابراین می توانید از این قطعه ی کاربردی کمک بگیرید و در صورت نیاز به ارتقا ، آن را تقویت نمایید.

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت