تجهیزات ایمنی و انواع آن

تجهیزات ایمنی و انواع آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 4 مهر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

برای شروع هر فعالیتی ، در ابتدا باید ایمنی را در نظر گرفت. مشاغلی وجود دارند که دارای خطراتی هستند که در صورت عدم استفاده از لوازم و تجهیزات ایمنی ، می تواند موجب بروز مشکلات زیادی شوند. در هر کاری با توجه به شرایط کاری و ابزار های مورد استفاده در آن شغل، خطراتی وجود دارد که می تواند موجب به خطر انداختن جان افراد شود. به همین دلیل اهمیت تجهیزات ایمنی بسیار آشکار است و با استفاده از این تجهیزات می توان جلوی بروز بسیاری از خطرات را گرفت.

تجهیزات ایمنی چیست؟

درباره ی ایمنی در کار ، اولین چیزی که به ذهن افراد می رسد استفاده از تجهیزات ایمنی می باشد. وسایلی که برای حفاظت از جان به هنگام کار کردن استفاده می شود را تجهیزات ایمنی می نامیم  که این تجهیزات ایمنی می تواند کفش ایمنی ، دستکش ایمنی، لباس کار، ماسک ، عینک ایمنی و... باشد. این تجهیزات در زمان هر فعالیتی باید مورد استفاده قرار گیرد. همان طور که می دانیم خطرات احتمالی در کار های مختلف ، می تواند متفاوت باشد. بنابراین تجهیزات ایمنی نیز مناسب برای انواع کار ها به شکل مختلف ساخته شده است. هر یک از تجهیزات ایمنی با جنس و طراحی مختلف ساخته شده است و برای محافظت از بخش های مختلف بدن به کار می رود. بنابر این با توجه به شغل مورد نظر باید اقدام به تهیه ی تجهیزات ایمنی مناسب از مراکز فروش تجهیزات ایمنی نمایید.

کاربرد تجهیزات ایمنی

توضیح اولیه تجهیزات ایمنی گفته شد اما حال به کاربرد تجهیزات ایمنی می پردازیم. برای خرید تجهیزات ایمنی باید به این توجه داشته باشیم که هر یک از این تجهیزات مناسب با چه مشاغلی است تا بتوانیم بهترین استفاده را از آن داشته باشیم.

  • جوشکاری

شغل جوشکاری یکی از مشاغل پر خطری است که کارکنان با خطرات زیادی روبرو هستند به همین دلیل استفاده از تجهیزات ایمنی بسیار ضروری است.  کار با مواد مذاب و اشعه می تواند مشکلات و خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد بنابراین افرادی که در زمینه ی جوشکاری فعالیت دارند برای حفاظت از چشم ها و بدن باید از تجهیزات ایمنی مناسب بهره ببرند. یکی از مواردی که در زمان خرید تجهیزات ایمنی باید به آن توجه داشته باشید، خرید تجهیزات ایمنی استاندارد است. در واقع فروش تجهیزات ایمنی در انواع غیر استاندارد نیز صورت می گیرد که این تجهیزات نمی توانند حفاظت خوبی را داشته باشند و قیمت تجهیزات ایمنی در نوع غیر استاندارد معمولا پایین تر از نوع اصلی و استاندارد است بنابراین افراد با مراجعه به مراکز فروش تجهیزات ایمنی معتبر می توانند اقدام به خرید تجهیزات ایمنی با کیفیت نمایند.  

  • آتش نشانی

آتش نشانی یکی دیگر از مشاغل پر خطری است که افرادی که در این شغل فعالیت دارند در خطر آتش سوزی و یا افتادن اجسام بر روی بدن و... قرار دارند. این افراد باید از لباس و کلاه و کفش های مخصوص و همچنین سایر لوازم مورد نیاز بهره برند تا بتوانند در مقابل خطرات از جان خود محافظت نمایند. اطفاء حریق و آوار برداری از فعالیت های این افراد بوده و استفاده از تجهیزات ایمنی بسیار ضروری می باشد.

  • نجاری

نجاری از مشاغل پر کاربرد دیگر است که مانند سایر مشاغل نیاز به استفاده از تجهیزات ایمنی دارد بنابراین به منظور انجام فعالیت های نجاری باید حتما ایمنی در نظر گرفته شود و از تجهیزات ایمنی استفاده شود. در این شغل دست ها و چشم ها از عضو هایی هستند که در خطر بیشتری قرار دارند و به همین دلیل باید از تجهیزات مناسب استفاده شود. استفاده از دستکش ایمنی مناسب با شغل نجاری برای جلوگیری از فرو رفتن میخ در دست ها و برخورد ابزار با دستان و... بسیار ضروری است همچنین برای جلوگیری از پرداب شدن تراشه های چوب به داخل چشم باید از عینک مناسب استفاده شود، همچین از لباس کار و کفش ایمنی و سایر تجهیزات لازم در این شغل باید استفاده شود.

  • برق کاری

کار در محیط هایی که خطر برق گرفتگی در ان مشاغل وجود دارد ، بسیار حساس بوده و استفاده از تجهیزات ایمنی بسیار ضروری و لازم می باشد بنابراین افراد باید بسیار دقت داشته باشند که خرید تجهیزات ایمنی را در نوع استاندارد و مناسب با این شغل ها انجام دهند و از تجهیزات سالم حتما استفاده نمایند.

قیمت تجهیزات ایمنی با توجه به برند و کیفیت این لوازم در نظر گرفته می شود و افراد باید به آن دقت داشته باشند تا حتما تجهیزات ایمنی را در نوع با کیفیت تهیه کنند و به قیمت تجهیزات ایمنی چندان توجه نداشته باشند.

  • ساختمانی

مشاغل مربوط به فعالیت های عمرانی و ساختمانی نیز یکی از مشاغل بسیار پر کاربردی است که خطراتی نیز در این مشاغل وجود دارد که برای جلوگیری از این خطرات باید حتما از تجهیزات ایمنی استفاده شود. برای هر بخش از فعالیت های ساختمانی ممکن است تجهیزات ایمنی مخصوصی وجود داشته باشد و با توجه به فعالیت های افراد در هر یک از بخش ها باید تجهیزات ایمنی  خریداری گردد. یکی از مواردی که در زمان خرید تجهیزات ایمنی  باید به آن توجه داشته باشید ، اندازه و سایز تجهیزات ایمنی  است که باید متناسب با فرد مورد نظر باشد. در فعالیت های عمرانی امکان افتادن اجسام بر روی افراد ، سر خوردن پا ها از ارتفاعات، فرو رفتن میخ و قطعات در پا و... وجود دارد و باید از تجهیزات ایمنی استفاده شود که بتواند کاملا ایمنی لازم را ایجاد نماید.

  • کار در اتفاع

یکی از مشاغلی که در خطر زیادی وجود دارد ، کار در ارتفاع برای انواع فعالیت ها است. برای کار در ارتفاع نیاز است که از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده شود. استفاده از کمربند و جلیقه ایمنی و سایر لوازم و تجهیزات ایمنی بسیار مهم است.

انواع تجهیزات ایمنی

تجهیزات ایمنی شامل انواع لوازم ایمنی می باشد که اهمیت آن بر همگان آشکار بوده و افراد با توجه به کار مورد نظرشان خرید تجهیزات ایمنی را انجام می دهند. تجهیزات ایمنی شامل دستکش ایمنی ، کفش ایمنی ، کلاه ایمنی، گوشگیر، عینک ایمنی، لباس کار و... می باشد که هر یک از این لوازم می توانند قسمتی از بدن را پوشش دهند و یا استفاده ی ایمنی به صورت ابزاری داشته باشند. برای این که بتوانید خرید تجهیزات ایمنی را در نوع اصل و با کیفیت انجام دهید باید حتما به مراکز فروش تجهیزات ایمنی معتبر مراجعه کنید که این مراکز به صورت اینترنتی و حضوری فعالیت داشته و می توانید بدون نیاز به مراجعه ی حضوری خرید تجهیزات ایمنی را به صورت آنلاین انجام دهید.

خرید تجهیزات ایمنی به صورت اینترنتی

در خرید تجهیزات ایمنی به صورت اینترنتی شما می توانید فروشندگان معتبر را بیابید و از قیمت تجهیزات ایمنی مطلع شوید و بتوانید بسیار آسان تر برای خرید تجهیزات ایمنی تصمیم گیری نماید . انواع تجهیزات ایمنی توسط مراکز فروش تجهیزات ایمنی ارائه می شود که این لوازم شامل کفش ایمنی ، دستکش ایمنی، کلاه ایمنی ، لباس کار و... می باشد که به منظور خرید تجهیزات ایمنی باید در ابتدا نوع فعالیت خود و خطرات احتمالی را مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدام به خرید تجهیزات ایمنی نمایید. قیمت تجهیزات ایمنی یکی از مواردی است که افراد به آن دقت زیادی دارند اما قیمت تجهیزات ایمنی باید بعد از استاندارد بودن و کیفیت بالای تجهیزات ایمنی در نظر گرفته شود زیرا بعضا انواع محصولات غیر اصل و بدون کارایی لازم را با قیمت ارزان ارائه می شود.

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت