کالباس بر و انواع آن

کالباس بر و انواع آن

10 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 14 دی 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

همه ما بارها یک دستگاه اسلایسر یا کالباس بر را از نزدیک دیده‌ایم. اسلایسر را می‌توان به عنوان یکی از تجهیزات آماده سازی غذا معرفی کرد که در سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های سوسیس و کالباس فروشی برای قطعه قطعه کردن گوشت، کالباس و پنیر به کار می‌رود. کالباس بر به دو گروه اتوماتیک و دستی تقسیم می‌شود. نمونه اتوماتیک در فست فود‌ها به کار می‌رود و نمونه دستی نیز برای استفاده در مغازه‌ها و سوپرها مناسب است. امروزه با توجه به روی‌آوردن مردم به فست فودها، استفاده از کالباسبر نیز افزایش داشته است. با کمک کالباس بر می‌توان مواد غذایی را به اندازه و ابعاد دلخواه برش داد. در گذشته‌های دور که تجهیزات آشپزی تا این حد پیشرفته نبود یکی از هنر‌های آشپزی از ظاهر غذا تشخیص داده می‌شد که نشان هنر دستان آشپز بود، اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های پیشرفته‌ به کمک صنعت غذایی آمد.

تفاوت کالباس بر و اسلایسر:

ساختار کلی کالباس بر شبیه هم است و برای برش دادن مواد غذایی به کار می‌روند، اما هر دستگاه اسلایسر نیز به صورت اختصاصی ویژگی‌های مختص به خود را دارد. تیغه‌های اسلایسر باید با کیفیت و مرغوب باشند. زیرا چربی‌های موجود در گوشت موجب کند شدن تیغه‌ها می‌شود. به علاوه ممکن است در اثر سرعت چرخش بالای تیغه‌ها و ایجاد حرارت در آنها، کیفیت اسلاید‌ها کاهش پیدا کند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت اسلایسر

برای تهیه دستگاه اسلایسر با خیال آسوده بهترین راه رفتن به سراغ نمایندگی‌ها و عامیلن مجاز است که خرید و حتی خدمات پس از فروش را برای مشتری لذت بخش می‌کنند. یکی از نکات مهم برای تعیین قیمت کالباس بر بررسی مدل‌ها و برندهای مختلف با یکدیگر است. البته قیمت دستگاه کالباس بر معمولا با توجه به مشخصات آن متفاوت می‌شود. بهتر است کالباسبر با کاربری متفاوت عرضه شود تا کاربر بتواند با توجه به نوع نیاز از آن استفاده کند. برای مثال یک اسلایسر با ضخامت تیغه ثابت کاربرد زیادی ندارد. بهتر است برای هر دستگاه اسلایسر تیغه‌هایی با اندازه‌های گوناگون طراحی کرد تا نیاز فرد در شرایط مختلف برطرف گردد.

راهنمای خرید کالباس بر

دقت کنید که باز و بسته کردن قطعات دستگاه کالباس بر به ساده‌ترین روش ممکن انجام شود. در صورتی که قطعات دستگاه اسلایسر به راحتی باز نشود، برای شستشو و نظافت دستگاه کالباس بر مشکل خواهید داشت. به علاوه سرعت عمل شما کم خواهد شد و زمانی زیادی از دست خواهید داد.

در زمان خرید به سایز و ابعاد دستگاه اسلایسر توجه کنید. کالباس بر در ابعاد و اندازه‌های بزرگ، متوسط و کوچک تولید می‌شود و هر کدام ظرفیت به خصوصی دارند. شما می‌توانید با مطالعه بروشور آنها دستگاه اسلایسر متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید باید به آن فکر کنید مقدار ژامبون یا کالباسی است که می‌خواهید در طول روز برش دهید. با تخمین این مورد می‌توانید درباره اندازه و نوع دستگاه کالباس بر مورد نیاز خود بهتر تصمیم بگیرید. اگر صاحب یک فروشگاه بزرگ هستید و مشتریان زیادی دارید، به فکر تهیه یک اسلایسر حرفه‌ای باشید چون نمونه‌های کوچک نیاز شما را بر طرف نخواهد کرد.

برای خرید اسلایسر باید ابتدا نیاز خود و کاربرد دستگاه کالباس بر را بشناسید و پس از آن به دنبال مارک یا برند متناسب باشید. کالباس برها بر دو دسته تقسیم می‌شوند فروشگاهی و صنعتی. در یک دسته‌بندی دیگر می‌توان آنها را به دو گروه دستی و اتوماتیک تقسیم کرد. شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز، مقدار استفاده و حجم مواد، نمونه مناسب را خریداری کنید.

توصیه‌های خوب برای نگه‌داری بهتر از کالباس بر

کالباس و سوسیس از ترکیب گوشت حیواناتی که حلال هستند، تهیه می‌شود. این مواد را با افزودنی‌هایی مانند فلفل و پودر سیر ترکیب می‌کنند و در بسته بندی های مناسب به فروش می‌رسانند. در ادامه مواردی که سبب آلودگی این ماده غذایی می‌شود را مشاهده می‌کنید:

  • استفاده از مواد اولیه نامرغوب یا آلوده بودن آنها
  • روش تهیه نامناسب
  • افزودنی‌های غیر مجاز و آلوده
  • نگهداری در شرایط غیر استاندارد

خوبی خرید از برند‌ها و کارخانه‌های معروف این است که مواد غذایی قبل از خارج شدن از کارخانه از عوامل بیماری زا پاک می‌شوند. با این حال همیشه در معرض آلوده شدن هستند. برای مثال خود دستگاه اسلایسر می‌تواند به نوعی منبع انتقال دهنده آلودگی محسوب شود. آلودگی مواد غذایی به سرعت موجب ایجاد بیماری در انسان می‌شود. به کارگیری موارد زیر می‌تواند تا حد زیادی از آلودگی این مواد و ایجاد بیماری جلوگیری کند:

  1. دستگاه اسلایسر خود را به صورت روزانه بشویید. می‌توانید از یک ضدعفونی کننده قوی یا گندزدای مناسب استفاده کنید.
  2. قبل از استفاده از دستگاه کالباسبر حتما دست‌های خود را ضد عفونی کنید و از دستکش‌های مناسب استفاده نمایید.
  3. خوراکی‌هایی مانند سوسیس و کالباس را از کارخانه‌های معتبر که مجوز‌های بهداشتی دارند، تهیه کنید.
  4. قطعات دستگاه کالباسبر را با پارچه‌های تمیز ضدغفونی کنید.

مزیت استفاده از کالباس بر چیست؟

ایجاد برش یکسان: اصلی ترین علت تولید چنین دستگاهی ایجاد برش‌های یک اندازه در گوشت و مواد غذایی است. به کمک کالباس بر می‌توان ضخامت برش‌ها را نیز تعیین کرد. دستگاه‌های پیشرفته‌ای نیز وجود دارد که می‌تواند ضخامتی بسیار کم برای برش‌ها ایجاد کند به طوری که هیچ تفاوتی از نظر اندازه میان برش‌ها نباشد.

افزایش سرعت: دومین ویژگی مهم کالباس بر سرعت است. ایجاد برش‌های یکنواخت و نازک در مواد غذایی زمان‌بر و گاهی ناممکن است. کالباس بر کار را برای آشپز‌های حرفه‌ای و فروشندگان سوسیس و کالباس راحت کرده است. مسلما نمونه‌های اتوماتیک کالباس بر دقت و سرعت بالاتری دارند و کار کردن با آنها ساده‌تر است. مدل‌های دستی تیغه‌های تیزی دارند و اپراتور با دست کالباس را به سمت آن هل می‌دهد تا برش انجام شود. در نمونه اتوماتیک تمامی مراحل توسط دستگاه کالباس بر انجام می‌شود. کار اپراتور تنها جدا کردن پوشش کالباس از روی آن است. یکی از مشاغلی که به صورت ویژه با کالباس بر سروکار دارند، مغازه‌های فست فود است چرا که سرعت عمل برای این مشاغل اهمیت ویژه‌ای دارد.

امنیت: قطعا ایجاد برش‌های نازک با ضخامت یکسان برای مواد غذایی با چاقو ممکن نیست و فرد را دچار آسیب می‌کند. خوبی کالباس‌ برها مخصوصا نمونه اتوماتیک این است که مانع آسیب رسیدن به انگشتان دست می‌شود و خطری برای کاربر ندارد.

رعایت بهداشت: کالباس بر به حفظ و رعایت بیشتر بهداشت کمک زیادی می‌کند. عدم دخالت دست در زمان استفاده از کالباس بر به ویژه در نمونه‌های اتوماتیک منجر به حفظ بیشتر اصول بهداشتی می‌شود و خطر انتقال عوامل بیماری‌زا را به افراد کاهش می‌دهد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که در زمان خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه اسلایسر توجه کنید. این مورد شاید در زمان خرید به چشم نیاید اما به هر حال هر دستگاهی دچار خرابی و اختلال در عملکرد می‌شود. به کمک این مزیت می‌توانید در زمان آسیب‌دیدگی وسیله به نمایندگی‌ها و عامیلن مجاز مراجعه کرده و دستگاه کالباس بر خود را برای تعمیر به افراد با تجربه بسپارید. به این ترتیب از تعمیر 100 درصدی و عملکرد صحیح آن بعد از تعمیر نیز مطمئن خواهید بود. متاسفانه برخی افراد بدون توجه به مهارت و تخصصی که برای تعمیر کالباس بر مورد نیاز است، یا خودشان اقدام به باز کردن دستگاه کالباس بر می‌کنند و یا با سپردن وسیله به افرادی که تبهر کافی در این زمینه را ندارند سبب وارد شدن خسارات جبران ناپذیر به دستگاه اسلایسر می‌شوند و هزینه تعمیرات را بیشتر می‌کنند.

 https://kabantajhiz.com/

 

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت