پوکه معدنی و انواع آن

پوکه معدنی و انواع آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 20 شهریور 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

پوکه معدنی یکی از سنگ های معدنی است که برای مصارف مختلف از آن استفاده می شود. این سنگ بسیار با ارزش بوده و کاربرد گسترده ای را دارد. امروزه پوکه معدنی ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و به دلیل ویژگی های ساختاری خاصی که دارند ، از آن برای صنایع مختلف استفاده می شود. در این مقاله می‌ خواهیم به پوکه معدنی و کاربرد آن بپردازیم.

پوکه معدنی چیست ؟

پوکه معدنی سنگی معدنی است که در طی فرآیند خاصی شکل می گیرد. زمانی که مواد مذاب آتشفشانی از کوه به بیرون می آید. در بیرون از زمین بر اثر بارش باران خنک شده و سنگها را تشکیل می دهند. از لایه های زیرین گدازه‌ها سنگ هایی به نام پوکه معدنی استخراج می شود این سنگ ها متفاوت از سنگ های معمولی هستند که درون آن حفره هایی وجود دارند و این سنگ وزن سبکی داشته و به همین جهت یکی از سنگهای مورد توجه در بخش ساختمان سازی می باشد. پوکه معدنی درکنار وزن سبکی که دارد ،بسیار مقاوم است و در ساخت سازه ها از آن استفاده می شود.از سنگ پوکه معدنی در صنعت ساخت و ساز، کشاورزی، پزشکی و غیره استفاده میشود.

پوکه معدنی و انواع آن

ویژگی پوکه معدنی

 پوکه معدنی دارای ویژگی‌های ساختاری بسیار خوبی بوده و همین موجب شده مورد توجه در صنایع مختلف قرار بگیرد. پوکه معدنی دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند همچنین وزن سبک از مزیت‌ های پوکه معدنی است به طوری که می‌تواند در بخش ساخت و ساز ها بسیار مفید واقع شود.یکی از ویژگی هایی که موجب شده از سنگ پوکه معدنی در بخش ساختمان سازی استفاده شوند ، سختی بالا و تخلخل بالای این سنگ می باشد که بسیار مهم است و بسیار کاربردی واقع می شود.

از پوکه معدنی برای پر کردن فضاهای خالی و عایق کاری صوتی و حرارتی میتوان استفاده کرد و با استفاده از این سنگ می توان حجم سازه را بسیار کاهش داد که برای کاهش خطرات زلزله مهم می باشد. در بسیاری از فراورده های سبک مانند بتن های سبک، خاک کشاورزی، ملات و غیره از پوکه معدنی استفاده می شود.

استفاده از پوکه معدنی در ساختمان سازی

از پوکه معدنی در ساختمان سازی استفاده ی زیادی می شود. به دلیل وزن بسیار کم این سنگ در مقایسه با مصالح دیگر و همچنین مقاومت بالایی که دارد مناسب برای ساخت انواع سازه ها میباشد. پوکه معدنی ها در انواع رنگ های سفید و خاکستری مایل به زرد و سفید دیده می شود این پوکه معدنی ها در انواع اندازه های مختلفی بوده و با توجه به مصارفی که از آن داریم ، می‌ توانیم آن را تهیه کنیم. در بخش ساختمان سازی به منظور شیب بندی بام و یا کف سازی ساختمان ها از پوکه معدنی ها در اندازه ریز استفاده می شوند. در محیط هایی که سر و صدا ایجاد می‌شود مانند موتورخانه ها از پوکه معدنی به عنوان عایق صوتی بهره گرفته می شود.در بخش سردخانه ها به منظور پوشش دهی به لوله های حرارتی از پوکه معدنی به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود.

خرید پوکه معدنی

برای خرید پوکه معدنی باید در ابتدا نوع پوکه مورد نظر خود را تعیین کنند زیرا پوکه معدنی ها هم از نظر نوع و هم ابعاد در تنوع بالایی هستند و باید خرید پوکه معدنی متناسب با استفاده ای که از آن دارید انجام گیرد. مراکز فروش پوکه معدنی به شکل جزئی و عمده این سنگ ها را به فروش می رسانند و با توجه به ارزان بودن قیمت پوکه معدنی ، استفاده از آن برای مصارف مختلف کاملاً به صرفه خواهد بود.

مشخصات پوکه معدنی

 پوکه معدنی دارای ویژگی های خاصی است که در سنگ های دیگر این ویژگی ها مشاهده نمی شود. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این سنگ وزن کم و سبک آن است ، پوکه معدنی به صورت رنگ پریده بوده و در رنگهای سفید، کرم، سبز، آبی، قهوه ای و خاکستری یافت می شود.همانطور که به آن اشاره کردیم پوکه معدنی دارای بافت اسفنجی است که این بافت دارای منافذ چیزی بوده که به صورت لوله ای و یا کروی می باشد. اگر بخواهیم درباره وزن پوکه معدنی ها بگوییم، در هر مترمکعب پوکه معدنی ها در حدود ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلوگرم وزن دارند.با این حساب  مشخص است که وزن پوکه معدنی بسیار کم است و قابلیت این را دارد که بر روی آب شناور بماند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب پوکه معدنی‌ها عایق صوتی مناسب به وسیله آن ها می باشد همچنین مقاومت بسیار بالایی دارد و می‌تواند دمای بالا را تحمل کند.از سایر ویژگی های پوکه معدنی می توان به مقاومت و استحکام بالای آن اشاره کرد به همین جهت در بتن و سایر مصالح به منظور مقاوم سازی از پوکه معدنی استفاده می شود.پوکه معدنی به دلیل ساختاری که دارد،ضد موریانه و حشره  است و این سنگ در کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن برای قابلیت نگهداری و انتقال آب و بهره گرفته می شود. از پوکه معدنی در سدسازی و ساخت پل و اسکله استفاده می شود همچنین در بخش کشاورزی در مناطقی که آب کم است به منظور جذب آب و نگهداری آب از پوکه معدنی استفاده می شود.

انواع پوکه معدنی

 پوکه معدنی ها در تنوع بالایی می باشند و تنوع آن با توجه به مکان استخراج این پوکه معدنی ها می باشد و به طور کلی در مناطقی که فعالیت های آتشفشانی وجود دارد مانند کشورهای ایران، سوریه، یونان ،ترکیه، آمریکا، ایتالیا، شیلی و غیره می توان این سنگ را استخراج کرد. خرید پوکه معدنی به منظور استفاده در مصارف گوناگون بوده و افراد با مراجعه به مراکز فروش پوکه معدنی می توانند انواع پوکه معدنی را در نوع مورد نظر تهیه کنند. قیمت پوکه معدنی نیز بسیار مناسب بوده و به صرفه تر از بسیاری از سنگ های جایگزین می باشد.

پوکه معدنی و انواع آن

فروش پوکه معدنی

 پوکه معدنی ها یکی از سنگ های پرطرفداری هستند که روز به روز استفاده از آن مورد توجه قرار گرفته و بیشتر شده است. در واقع شاید امروزه کمتر کسی پیدا شود که نام پوکه معدنی را نشنیده و از ویژگی‌های آن مطلع نباشد. مواد معدنی موجود در پوکه معدنی شامل کلسیم، سدیم، آلومینیوم ،منیزیوم و آهن بوده و در بخش کشاورزی از آن برای رشد گیاهان استفاده می شود.بنابراین فروش پوکه معدنی برای مصارف کشاورزی نیز پر رونق می باشد البته عمده خرید پوکه معدنی به منظور ساخت و سازها انجام می گیرد و در بخش ساخت و ساز بیشترین مصارف پوکه معدنی را داریم.

انواع پوکه معدنی

 پوکه معدنی ها را از نظر سایز بندی در انواع مختلفی تقسیم بندی کرده اند. انواع پوکه معدنی عبارتند از پوکه عدسی، پوک فندقی، پوکه بادامی، پوکه نخودی، پوکه گردویی و غیره. هر یک از این ها دارای اندازه های مختلفی هستند و از آن برای مصارف مختلف استفاده می شود. پوکه سیاه و پوک ماسه ای نیز از انواع دیگر پوکه معدنی ها میباشند.در صورتی که تمایل به خرید پوکه معدنی دارید با کسب اطلاعاتی در این زمینه می توانید از مراکز فروش پوکه معدنی این سنگ با ارزش را تهیه کنید قیمت پوکه معدنی نیز در مراکز مختلف به شکل مختلفی را خواهد شد و در انواع باکیفیت قیمت پوکه معدنی بالاتر می باشد.برای خرید پوکه معدنی می توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید و از سایت های اینترنتی خرید پوکه معدنی را به شکل آسان انجام دهید.

 

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت