ماشین آلات راهسازی و انواع آن

ماشین آلات راهسازی و انواع آن

10 / 10
از 3 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 15 شهریور 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

ماشین آلات راهسازی شامل انواع ماشین آلاتی است که برای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین آلات سنگین شامل بیل مکانیکی ،لودر، بلدوزر، گریدر، دامپتراک، لیفتراک و غیره می باشد. امروزه با توجه به گسترش فعالیت های ساخت و ساز ماشین آلات، استفاده از آنها پروژه ها را با سرعت بسیار بالاتری پیش می برد، در واقع هر یک از ماشین آلات راهسازی به منظور فعالیت در بخش‌های مختلف ساخت و ساز طراحی شده اند و با قابلیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.استفاده از ماشین آلات راهسازی بسیار کمک کننده در کوتاه کردن زمان اجرای پروژه و سهولت در انجام کار میباشد.این ماشین ها نیاز به نگهداری داشته و در زمان های مورد نیاز باید سرویس های دوره ای را انجام داد. همچنین در صورتی که قطعات ماشین آلات راهسازی با مشکل مواجه شود باید اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات ماشین آلات راه سازی نمود. قطعات ماشین آلات راهسازی به صورت جداگانه توسط فروشندگان لوازم یدکی ماشین آلات به فروش می رسد ، بنابراین با مراجعه به نمایندگی های فروش می توانید انواع لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی را تهیه کنید. شرکت های تولیدی صنایع سنگین با ارائه محصولاتشان در کیفیت های مختلف موجب شدند که کمپانی های برتر فروش بالای محصولاتشان را به سراسر کشور داشته باشند و در این میان برند هایی همچون کوماتسو ،هپکو ،هیوندای، کاترپیلار، ولوو و غیره از انواع برند های معتبر و شناخته شده جهانی می باشند.

انواع ماشین آلات راهسازی

کمپانی های تولیدی صنایع سنگین انواع ماشین آلات را با طراحی متنوع و کارایی عالی به تولید می رسانند و در ساخت و ساز ها این ماشین آلات مشاهده می‌شوند. ماشین آلاتی از قبیل گریدر، بولدوزر، بیل مکانیکی، لودر، غلطک ،کامیون، دامپتراک ،جرثقیل و غیره هر یک دارای کارایی های مختلفی می باشند و در بخش‌ های مختلف کاری می توانند به ما کمک کنند. استفاده از ماشین آلات راهسازی برای مواردی که نمی توان از نیروی انسانی استفاده کرد بسیار مهم بوده و می‌تواند سرعت کار را بسیار بالا آورد. تنوع ماشین آلات راهسازی بسیار زیاد بوده و هر یک از این ماشین ها به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند در بخش های مختلف کار به ما کمک کنند.

ماشین آلات راهسازی و انواع آن

لودر

 یکی از انواع ماشین آلات راهسازی است که بسیار کاربردی بوده و معمولاً در ساخت و سازها یک یا چند تا از این ماشین به چشم می‌خورد، لودر است.لودر می تواند در جابجایی مصالح ،کندن زمین، انتقال و بارگیری مصالح به ماشین دیگر و غیره به ما کمک کند. لودر دارای جام بزرگی است که می تواند مقدار زیادی از خاک یا مصالح را بردارد و به نقطه دیگری ببرد. لودرها در انواع مختلف توسط تولیدکنندگان مختلف به تولید می‌ رسند و قطعات لودر نیز در فروشگاه ها عرضه می گردد و در زمان نیاز مصرف کنندگان می توانند هر یک از این قطعات را جداگانه خریداری کنند. لودرها در انواع چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی به تولید می‌رسند که از لودر چرخ لاستیکی به دلیل داشتن این نوع از چرخ ها برای محیط های هموار استفاده می‌شود و سرعت این لودر ها بسیار بالا می باشد اما لودر چرخ زنجیری می‌تواند در محیط‌های ناهموار به فعالیت بپردازند.

بیل مکانیکی

 یکی دیگر از انواع ماشین آلات راهسازی پرکاربرد بیل مکانیکی است. در پروژه های عمرانی از بیل مکانیکی ها استفاده زیادی می شود. بیل مکانیکی می تواند برای حفر کانال ،کندن زمین ، شکستن سنگ، حفاری و غیره مورد استفاده قرار گیرد.بیل مکانیکی ها در کندن زمین با لودر ها تفاوت دارند و به وسیله بیل مکانیکی میتوان کندن زمین را با سرعت بالاتر و با ظرافت بیشتر انجام داد.بیل مکانیکی ها ماشین آلاتی قدرتمند هستند که از قطعات مقاوم تشکیل شده اند اما به دلیل شرایط سخت کاری این ماشین آلات راهسازی در زمان هایی با مشکل خرابی قطعات روبرو می‌شوند و باید اقدام به خرید قطعات بیل مکانیکی کرد.در زمان خرید لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی بسیار مهم است که قطعات را مناسب با مدل ماشین آلات خود خریداری کنید زیرا تنوع این قطعات بسیار زیاد بوده و هر یک با توجه به مدل های مختلف ماشین آلات طراحی و ساخته شده اند. بیل مکانیکی برای شکستن سنگ ها و سوراخ کردن زمین و تخریب نیز استفاده می‌شود در واقع قطعات جانبی برای بیل مکانیکی طراحی شده که این قطعات می‌تواند به جای باکت بیل مکانیکی قرار گیرند و به این صورت استفاده چند جانبه را از این ماشین آلات راهسازی داشته باشیم.از جمله قطعات جانبی بیل مکانیکی گراپ ،قیچی، چکش ،مته و غیره می باشد.

گریدر

 یکی از انواع ماشین آلات راهسازی گریدر میباشد. گریدر ها با تیغه ای که دارند می توانند عملیات حمل و پخش مواد و مصالح را انجام دهند همچنین کندن جوی و بریدن زمین از جمله فعالیت‌هایی است که با استفاده از گریدر میتوان انجام داد.یکی از کارهایی که با استفاده از گریدر انجام می گیرد شیب بندی سطح زمین می باشد. این ماشین آلات راهسازی  قدرت بالایی در حمل مواد داشته و استفاده از آن در بخش راهسازی بسیار گسترده می باشند.

 

ماشین آلات راهسازی و انواع آن

خرید قطعات ماشین آلات راهسازی

امروزه انواع قطعات ماشین آلات راهسازی توسط مراکز فروش لوازم یدکی ماشین آلات انجام می گیرد و متقاضیان خرید می توانند برای خرید هر یک از قطعات یدکی به این مراکز مراجعه کنند. برای استفاده از ماشین آلات راهسازی در دوره های کاری نیاز به تامین قطعه دارید زیرا در صورت اسیب دیدن قطعات و یا با توجه به این که در گذر زمان قطعات ماشین آلات راهسازی دچار فرسودگی خواهد شد ، نیاز به قطعات جدید پیدا می کنید به همین جهت با مراجعه به فروشگاه های لوازم یدکی می‌توانید در جهت تهیه لوازم یدکی اقدام نمایید.در زمان خرید قطعات ماشین آلات راهسازی حتما قطعات اصلی را تهیه کنید و شناخت قطعات اصلی از تقلبی توسط افراد عادی بسیار دشوار بوده و تنها افراد متخصص می‌توانند این قطعات را از هم تشخیص دهند بنابراین مراجعه به یکی از فروشندگان معتبر بسیار مهم است.امروزه فروشندگان قطعات یدکی به صورت اینترنتی محصولاتشان را در سراسر کشور توزیع می کنند. برای خرید اینترنتی قطعات ماشین آلات راهسازی از طریق سایت های اینترنتی نیز می توانید اقدام کنید.این قطعات در انواع برندها در بازار وجود دارد و در صورتی که برند معتبری را انتخاب کنید، از کیفیت بالای قطعات اطمینان حاصل خواهید کرد، با خرید قطعات برندهای شناخته شده و معتبر تا مدتها نیاز به تعویض قطعه نخواهید داشت اما اگر قطعات بی کیفیت را به کار گیرید ، در زمان کوتاهی نیاز به تعویض خواهید داشت و هزینه ها به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

فروش قطعات ماشین آلات راهسازی

 فروشگاه هایی که قطعات ماشین آلات راهسازی را عرضه می‌کنند این قطعات را در انواع مختلفی ارائه می‌نمایند. هر یک از ماشین آلات راهسازی طراحی های مختلفی داشته و شامل قطعات مختلف هم می باشد .بنابراین برای خرید لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی با توجه به نوع ماشین آلات و مدل آن اقدام به تهیه قطعات یدکی نمایید.شرکت های معتبری مانند کوماتسو، ولوو ،هیوندای ، کاترپیلار و غیره ماشین آلات راهسازی را به تولید می رسانند و این کمپانی‌ها در جهت تامین قطعات انواع قطعات مورد نیاز هر یک از ماشین آلات را ارائه می نمایند. در بازار قطعات در برندهای داخلی و وارداتی یافت می‌شود و تامین کنندگانی برندهای خارجی را نیز به فروش می رسانند.

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت