طرح توجیهی و کاربردهای مختلف آن

طرح توجیهی و کاربردهای مختلف آن

10 / 10
از 3 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 10 آذر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

طرح توجیهی یک طرح جامع با هدف راه اندازی یک بیزینس می باشد که تمامی موارد لازم را از صفر تا صد در بر می گیرد. در طرح توجیهی هزینه ها، زمان ، تجهیزات، مراحل و... مورد مطالعه قرار گرفته و براورد می شود. برای آغاز یک بیزینس بسیار مهم است که از طرح توجیهی استفاده شود تا تمام اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید و بتوانید بهترین تصمیم گیری را انجام دهید. در طرح توجیهی تمامی بخش های فنی، مالی، بازار مورد سنجش قرار گرفته و آمار و اطلاعاتی را فراهم می آورد تا شما بتوانید یک دید کلی از کسب و کار مورد نظر داشته باشید. در کنار آن جزئیات کاملا شفاف در اختیارتان باشد. با استفاده از طرح توجیهی می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد و آن را به حداقل رساند و همچنین در زمان نیز صرفه جویی خواهد شد و پروژه در زمان کوتاه تری به انجام خواهد رسید.

گروه مهندسین مشاور مطصا از معتبرترین مراکز ارائه ی طرح توجیهی در کشورمان می باشد که انواع طرح توجیهی مورد نیاز برای کسب و کار های مختلف را به صورت جامع ارائه می نماید.

استفاده از طرح توجیهی برای شروع کسب و کار

استفاده از طرح توجیهی میزان موفقیت یک پروژه را مشخص می کند و فرد سرمایه گذار می تواند متوجه شود که آیا سرمایه گذاری و کسب و کار او می تواند موفقیت آمیز باشد و انتظارات او را پاسخ دهد یا خیر. همچنین طرح توجیهی موجب مدیریت هزینه ها می شود. در واقع بدون استفاده از طرح توجیهی ، شما برنامه ی چندان مشخص شده ای از جزئیات ندارید و با یک اشتباه ، ممکن است هزینه های زیادی را ایجاد کنید و هزینه های اضافی زیادی وجود دارد که در صورت داشتن برنامه ای صحیح می توان آن هزینه ها را از میان برداشت. مقدار چرخش سرمایه در طرح توجیهی برای شما مشخص خواهد شد. کارفرمایانی که قصد راه اندازی کسب و کاری را دارند با استفاده از طرح توجیهی می توانند بسیار هوشمندانه و صحیح تر تصمیم گیری کنند زیرا و ابعاد پرژه را بسنجند و با تسلط بر آن تصمیمات حیاتی را اتخاذ نمایند. مدیران می توانند میزان سرمایه گذاری و بودجه بندی را بدانند و بر اساس آن تصمیم بگیرند.

طرح توجیهی

ویژگی طرح توجیهی اصولی

طرح توجیهی همانند نقشه ی راه است که در آن فراز و نشیب ها مشخص شده و فرد سرمایه گذار مسیر اصلی را می داند و  موانع را شناسایی کرده و می تواند در جهت رسیدن به اهدافش گام بردارد. طرح توجیهی کسب و کار های مشابه را مورد مطلعه قرار داده و  هر آنچه برای کسب و کار لازم است را گرداوری می نماید. طرح توجیهی با چشم اندازی که به شما می دهد ،می تواند از ضرر و زیان های احتمالی جلوگیری نماید. در صورتی که افراد موانع مسیر را بدانند ، تسلط کافی خواهند داشت و از ضرر و زیان جلوگیری می کنند ، بنابراین یک طرح از ایده ی کسب و کار بسیار ضروری برای تصمیم گیری های درست است و درصد موفقیت کارفرما را بالا خواهد برد. طرح توجیهی شامل موارد مهمی است که دانستن آن بسیار ضروری بوده و اگر بخواهیم اطلاعات طرح توجیهی را بدانیم شامل مقدمه، شاخص ها، جمع اوری اطلاعت، ارزیابی اطلاعات، گزینه های جایگزین و توصیه ها می باشد. بنابراین یک طرح توجیهی خوب و اصولی باید اطلاعات جامعی را در بر گیرد و بتواند تمامی جوانب کار را بسنجد.

گروه مشاورین مطصا انواع طرح توجیهی اقتصادی را برای سرمایه گذاری های مختلف با بهترین کیفیت و کامل ترین اطلاعات ارائه می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

طرح توجیهی

اجزای طرح توجیهی

زمانی که ما اطلاعات کاملی را از طرح و ایده ی خود داشته باشید در واقع کلید موفقیت را دارید و می توانید بسیار بهتر تصمیم گیری کنید. طرح توجیهی برای هر کسب و کاری نیاز است زیرا افراد سرمایه ی زیادی را برای شروع یک سرمایه گذاری در نظر می گیرند و در صورتی که بدون برنامه و با یک برنامه ی بدون اطلاعات لازم پیش روند احتمال شکست آن پروژه بسیار بالا خواهد بود. طرح توجیهی می تواند برای کسب و  کار و هر گونه سرمایه گذاری مناسب باشد بنابراین هم برای شروع کسب و کار ها مناسب است و هم برای ادامه ی کسب و کار و انجام پروژه ای در کسب و کار می تواند به کار گرفته شود. همانطور که اشاره کردیم در طرح توجیهی سه جزء مهم فنی، مالی  بازار بررسی خواهد شد که چشم اندازی را به صاحبین پروژه خواهند داد و فرد می تواند تسلط کافی را بر سرمایه گذاری خود داشته باشد.

  • فنی

در بخش فنی از طرح توجیهی ، موارد مهمی همچون ساختار اجرایی پروژه، محل اجرا، ماشین آلات و لوازم مورد نیاز ، پرسنل مورد نیاز ، ظرفیت، دانش فنی لازم و... بررسی می شود. با بررسی این موارد یک هزینه ی کلی را به دست خواهیم آورد که یکی از هزینه ها برای شروع پروژه می باشد. در این زمان کارفرما با موارد مورد نیاز آشنا شده و می تواند هزینه ها را براورد نماید و  برای اجرای کار تصمیم گیری کند. بخش فنی محل اجرای پروژه و میزان فضای مورد نیاز را نیز مورد بررسی قرار می دهد و افراد برای شروع یک کسب و کار باید بودجه ی کافی را در نظر گیرند.

  • مالی

برای آگاهی از سود و زیان های احتمالی نیاز به تجزیه و تحلیل مالی است. ریسک مالی پروژه بسیار مهم است و در این بخش از طرح توجیهی ، تمامی موارد مالی مورد توجه قرار گرفته و برای ایجاد یک کسب و کار باید حتما از مراکز معتبر اقدام به دریافت طرح توجیهی نمایید تا بتوانید با یک برنامه ی کاربردی برای رسیدن به هدفتان داشته باشید. در طرح توجیهی بخش مالی در دو روش انجام می گیرد. یکی از روش های بررسی مالی از دید منفعت اجتمالی یا تحلیل اقتصادی است و یکی از روش ها از دید سرمایه گذار یا تحلیل مالی است. هدف هر یک از سرمایه گذاری ها رسیدن به سود مالی بیشتر است و همچنین ثبات سرمایه گذاری می باشد بنابراین با مطالعه ی مالی پرژه می توان در جهت پیشبرد این هدف تلاش کرد.

  • بازار

مطالعه ی بازار یکی  موارد مهم و ضروری در طرح توجیهی است و با استفاده از آن می توان ریسک مالی و میزان سود را تعیین کرد. در بخش بازار رقیب ها و صادرات و واردات محصول مورد نظر بررسی شده و میزان فروش محصول یا ارائه ی خدمات در بازار مورد بررسی قرار می گیرد تا میزان تقاضا به دست آید و مشخص شود که آیا بازدهی مورد نظر را دارد یا خیر. برای داشتن اطلاعات صحیح از بازار باید آمار معتبر را در دست داشت. مراکزی که طرح توجیهی را ارائه می دهند از تیمی از متخصصین تشکیل شده اند که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند.

طرح توجیهی

گروه مشاورین مطصا با بهره گیری از تیم متخصص خود قادر به ارائه ی گزارش طرح توجیهی برای انواع سرمایه گذاری ها می باشد. برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق و ایده آل می توانید از این مجموعه ی معتبر و قدیمی کمک بگیرید. در صورت نیاز به ارتباط با کارشناسان ما در این مجموعه می توانید به سایت مطصا مراجعه کرده و با ما تماس بگیرید.

 https://matsa.co/

 

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت