دستکش کار و انواع آن

دستکش کار و انواع آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 16 شهریور 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

دستکش ایمنی از ملزومات هر یک از فعالیت ها بوده و افراد در زمان کارکرد نیاز است که از تجهیزات ایمنی و دستکش کار استفاده کنند.انواع تجهیزات ایمنی از قسمت های مختلف بدن محافظت می نمایند و دستکش ها طوری طراحی شده اند که از دست ها محافظت می کنند. همانطور که می دانیم دست ها یکی از اعضایی هستند که در زمان کار کردن در مواجهه با خطرات زیادی قرار می گیرند و همین جهت استفاده از دستکش کار بسیار ضروری می باشد.

از دستکش ایمنی برای انواع فعالیت ها می توان استفاده کرد ، هر یک از دستکش ها با توجه به خطراتی که در کار وجود دارد در تنوع بالایی می باشند.در واقع دستکش ها طوری طراحی شده اند تا بتوانند از تمامی آسیب ها در شغل مورد نظر جلوگیری کنند به همین جهت در زمان خرید دستکش ها باید به انواع آن توجه داشته باشیم و نوع مناسب را انتخاب کنیم. تجهیزات ایمنی شامل انواع تجهیزاتی است که نقش هر یک در افزایش ایمنی بسیار مهم بوده و افراد باید به آن دقت زیادی داشته باشند. امروز فروشگاه ها به صورت اینترنتی نیز فعالیت دارند و این تجهیزات را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید خرید مناسبی را داشته باشید. در خرید اینترنتی شما به انواع برندها و محصولات دلخواه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی آن را تهیه کنید البته به منظور خرید در ابتدا فروشگاهی معتبر و مطمئن را بیابید و پس از آن اقدام به خرید آنلاین نمایید.

انواع دستکش ایمنی

  • دستکش ایمنی آتش نشانی

 یکی از انواع دستکش های ایمنی مقاوم در مقابل آتش سوزی است دستکش ایمنی آتش نشانی می باشد. این نوع دستکش برای محیط هایی در نظر گرفته شده که دارای درجه حرارت بالایی می باشند. این دستکش ها ساخته شده از الیاف نسوز هستند و حالت مکانیکی عالی دارند بنابراین استفاده از این دستکش ها می تواند به راحتی امکان پذیر باشد.

  • دستکش ایمنی ضد الکتریسیته

یکی از انواع دستکش های بسیار پرکاربردی که در محیط های در مواجهه با برق مورد استفاده قرار می گیرد ، دستکش ضد الکتریسیته می باشد. این دستکش ها مانع جریان الکتریسیته هستند و استفاده از آنها ضروری است.

  • دستکش ایمنی در برابر مواد شیمیایی

یکی از انواع دستکش هایی که در مشاغل مرتبط با مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد دستکش ایمنی در برابر مواد شیمیایی است که از جنس لاستیک یا پلیمر غیر حلال در اسید ساخته شده و این دستکش ها دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند و از دستان در مقابل مواد شیمیایی مقاوم محافظت میکنند.

دستکش کار و انواع آن

  • دستکش ایمنی در برابر برش

 یکی از انواع دستکش های رایج دستکش ایمنی در برابر برش می باشد این نوع دستکش ها دارای زنجیر های ریزی هستند که به هم پیوسته شده‌اند و این زنجیرها اجازه بریده شدن دستکش را نمی دهند و از دست ها به خوبی محافظت می کنند در مشاغلی مانند قصابی ها و غیره می توان از این دستکش ها استفاده کرد.

خرید دستکش کار

دستکش های کار در انواع متنوعی به تولید می رسند و بسیار ضروری است که پیش از خرید اطلاعاتی را درباره دستکش کار به دست آورد. دستکش های خریداری شده باید متناسب با شغل مورد نظرتان باشد تا بتوانید کارایی لازم را از آن مشاهده کنید و این دستکش از دست ها به خوبی محافظت نمایند. در ابتدای شروع هر فعالیتی استفاده از تجهیزات ایمنی مانند دستکش کار بسیار ضروری بوده و باید به آن توجه شود به منظور خرید دستکش کار می توانید به فروشگاه تجهیزات ایمنی مراجعه کنید.

استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت نکات ایمنی در محیط های کاری بسیار مهم است و تجهیزات ایمنی شامل انواع لباس کار ، کلاه ایمنی، دستکش کار، کفش ایمنی ، عینک محافظتی و غیره می باشد.محیط های کارگاهی از جمله مکان هایی است که بسیار در معرض خطر قرار دارند خطراتی از قبیل آتش سوزی ،بریدگی ، برق‌گرفتگی و غیره حوادثی هستند که منجر به مشکلات زیادی می شوند بنابراین استفاده از تجهیزات ایمنی در حین کار کردن بسیار ضروری است و کارگران باید بسیار دقت داشته باشند.

استفاده از دستکش کار

 دستکش کار و تجهیزات ایمنی می تواند تا میزان زیادی از آسیب دیدگی کارگران جلوگیری کند و تجهیزات ایمنی باید در نوع استاندارد و مرغوب تهیه شوند و اگر در نوع غیر استاندارد باشد ، نمی‌تواند به‌خوبی حفاظت را از دستان ایجاد کرد.دستکش ایمنی یکی از تجهیزات مهم بوده و با استفاده از دستکش ایمنی می توان از خطراتی که در محیط وجود دارد مراقبت کاملی را از دست ها به وجود آورد. دستکش ایمنی به طور کلی در دو نوع آستین های حفاظتی و دستکش کار میباشد.

دستکش کار و انواع آن

کاربرد دستکش کار

درباره کاربرد دستکش کار باید بگوییم که این دستکش برای انواع فعالیت ها مورد استفاده قرار می گیرد یعنی از منازل تا امور صنعتی از دستکش کار استفاده می شود اما هر یک از دستکش ها باید در محیط های مناسب با آن استفاده شود.دستکش ها در انواع دستکش آتش نشانی ، دستکش فلزی، دستکش ضد برش، دستکش چرمی ،دستکش ضربه گیر، دستکش ضد الکتریسیته و غیره به تولید می رسند. هر یک از این دستکش ها از مواد اولیه مختلفی تولید شده و دارای طراحی ویژه می باشد تا بتواند از خطرات مختلف جلوگیری نمایند.

مواد سازنده دستکش کار

 انواع مواد پلیمری ، چرم ، کتان ، پنبه، پلاستیک و غیره در ساخت دستکش ها استفاده می شود ، به طور مثال در دستکش های ضد الکتریسیته از فلز استفاده نمی شود تا به این دستکش به طور عایق عمل کند همچنین در انواع دستکش های ضد برش از زنجیره های فلزی استفاده می شود تا جلوی بریدگی را بگیرد.

طراحی دستکش کار

دستکش کار در اندازه های مختلفی ساخته می‌شود ، برخی از آنها ساق کوتاه هستند که تا مچ دست را پوشش می دهند و برخی ساق بلند هستند و علاوه بر مچ دست تا روی ساعد ها پوشش دهی را انجام می‌دهند و دستکش ایمنی در انواع تک انگشتی، دو انگشتی و پنج انگشتی به تولید می‌رسد.

ویژگی دستکش کار مناسب

اهمیت امنیت بر همگان آشکار بوده و افراد برای فعالیت‌های مختلف تجهیزات ایمنی را تهیه می‌کنند اما می‌خواهیم بپردازیم که یک دستکش ایمنی خوب دارای چه نوع ویژگی هایی است تا بتوانیم راحت ترین دستکش را انتخاب و خریداری نمایید.یک دستکش ایمنی مناسب نباید مانعی در کار کردن باشد یعنی استفاده آسان ، پوشش آسان و انعطاف لازم را برای کار کردن داشته باشد. این دستکش نباید مانع از انجام فعالیتهای فرد شود. دستکش ایمنی مناسب در برابر جریان برق نیز عایق است تا در محیط هایی که در خطر الکتریسیته هستند از دست ها محافظت نمایند.دستکش ایمنی مناسب دستکشی است که در مقابل ضربات مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و تا حد زیادی بتواند از خطرات زیادی در برابر دست ها محافظت ایجاد کند. دوام بالا و طول عمر بالا از جمله ویژگی های یک دستکش ایمنی خوب و با کیفیت می باشد.این دستکش ایمنی باید در مقابل مواد شیمیایی مقاوم باشد و همچنین مانع از عرق کردن دستها شود دستکش ایمنی مناسب نباید ایجاد حساسیت کند و استفاده از آن برای تمامی افراد میسر باشد. دستکش ایمنی مناسب دارای مقاومت و استحکام لازم بوده و ساییده نمیشود این دستکش به دماهای بسیار بالا یا پایین مقاومت بسیار بالایی دارد.بنابراین استانداردهایی برای تهیه دستکش های ایمنی وجود دارد که در نظر گرفتن آن می‌تواند موجب انتخاب مناسب می شود.

 

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت