ترازوی رادین، خلاقیت به علاوه جسارت!

ترازوی رادین، خلاقیت به علاوه جسارت!

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 24 تير 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

ترازوی رادین محصول شرکت آروین دوساری (سهامی خاص) است. این شرکت یکی از آخرین شرکت‌هایی است که به تولید ترازوی دیجیتال ایرانی اقدام کرده است و کارخانه اصلی آن در منطقه اقتصادی سیرجان قرار دارد. این شرکت در سال 1389 کار خود را آغاز کرده و اکنون نخستین سال‌های دهه دوم فعالیت خود را سپری می‌کند و طی این مدت، موفق شده است نامی معتمد در میان مصرف‌کنندگان ترازوهای دیجیتالی در ایران برای خود دست و پا کند.

شرکت آروین دوساری، ترازوی رادین را طی یک دهه، از شرکتی نوپا به نامی آشنا در صنعت ترازو بدل کرده است. که این مسئله نشان‌دهنده قدرت تیم مدیریتی این شرکت نوظهور در صنعت ترازوی ایران است. در هر حال، چیزی که از ترازوهای رادین در این سال‌ها دیده می‌شود، خلاقیت، جسارت در پیاده‌کردن طرح‌های جسورانه و گام زدن همراه با پیشرفت‌های فناوری است.

طراحی خلاقانۀ علمک

طراحی ترازوهای رادین یا همان شکل ظاهری آنها، به نوعی به امضای این شرکت بدل شده است و شکل و شمایل خاص خود را دارد. سری ترازوهای مدل‌ 8800 رادین به خوبی نام ترازوی رادین را یادآوری می‌کنند. به ویژه در نمونه‌های علمک‌دار که کیبورد را از بدنۀ ترازو، که طراحیِ مرسومِ کیبورد در تمام ترازوهاست، به علمک انتقال داده است. طراحی اینچنینی، تنها یکی از خلاقیت‌های شرکت آروین دوساری است.  به این ترتیب، بهترین محل استفاده از این مدل‌ ترازو‌های رادین میادین میوه‌وتره‌بار و واحدهای صنعتی‌ای است که کارشان با رطوبت و آب سرو‌کار دارد. حتی شاید مراکز شیلاتی و ماهی‌فروش‌ها را نیز بتوان از استفاده‌کنندگان از این مدل‌ از ترازوهای رادین دانست.

این تمهید سبب خواهد شد تا کیبورد در اثر پاشیده شدن آب یا رسیدن رطوبت به آن آسیب نبیند یا اتصالی نکند، چراکه تمام مدارهای الکترونیکی این قسمت نیز به همراه خود کیبورد به روی علمک انتقال داده شده است و کاربر نگران پاشیده شدن آب یا خیس شدن کیبورد نخواهد بود. شاید همین خلاقیت ساده بوده است که نام ترازوی رادین را در کنار شرکت‌های بزرگ دیگر، همچون محک و پند بر سر زبان‌ها انداخته است. چراکه طراحی خلاقانه و در عین حال، کارآمدی است که نیازمند جسارت نیز بوده است.

با اینکه اغلب طراحی و ساختار ترازوهای رادین منحصر به فرد است و از دل این کارخانه ایرانی بیرون آمده است، اما برخی از ‌ترازوهای این شرکت، مانند مدل‌های MKII به برخی از ترازوهای شرکت اسپانیایی دیبال شباهت دارد. این مدل (MKII) دو نسخه علمک‌دار و بدون علمک‌ دارد که آشکارا به مدل‌های Flat و Tower برند دیبال شباهت دارند. در هر حال، این شباهت فقط در مدل‌های MKII دیده می‌شود و در دیگر مدل‌ها نمی‌توان شباهتی با دیگر برند‌های موجود در بازار یافت.

قابلیت‌های انواع ترازوی رادین

ترازوهای رادین ترازوهای به‌روز یا در اصلاح آپدیتی هستند. به این ترتیب خرید آنها شما را از امکان استفاده از ارتباطات امروزی منع نخواهد کرد. برای مثال داشتن پرینتر داخلی که امکان چاپ فاکتور را می‌دهد، یا در مدل‌هایی قابیلت چاپ بارکد سطری و تجمیعی وجود دارد. وجود حافظه‌ پرشمار یا پرتعداد برای ثبت کردن اطلاعات محصولات گوناگون که در حافظه غیرمستقیم در برخی مدل‌ها تعداد این حافظه به 100 هزار عدد می‌رسد، انواع گزارش‌گیری‌های روزانه، هفتگی و ماهانه، امکان اتصال به حافظه جانبی از طریق USB، برخورداری از درگاه‌های دیگری مانند RS232، PS2 و Cash که امکان اتصال ترازو را به کامپیوتر و کارت خوان و بارکدخوان و کشوی پول فراهم می‌کند، استفاده از دو نوع نمایشگر: یکی LED و دیگری LCD، یکی برای نمایشگر اطلاعات فاکتور یا رسید و دیگری برای نمایش وزن، قیمت واحد و قیمت کل، برخورداری از قابلیت پارسنگ و توانایی‌های ریز و درشت دیگر از جمله امکاناتی است که در مدل‌های گوناگون ترازوی رادین دیده می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص ترازوهای رادین استیل بودن بدنه در مدل‌های 8800 است. این مسئله به‌خصوص در ترازوهایی که ظرفیت توزین آنها به 70 کیلوگرم می‌رسد، به یک مزیت انکارناشدنی بدل می‌شود. در هر حال استحکام، خاصیتی است که با افزایش ظرفیت توزین ترازو، بیش از پیش به چشم مصرف کننده و خریدار می‌آید. اهمیت استحکام، زمانی مشخص می‌شود که در افزایش عمر دستگاه تاثیر مستقیم داشته باشد.

رادین چند مدل ترازو دارد؟

رادین در مجموع 20 مدل ترازو طراحی کرده است. از نمونه‌های 30 کیلویی و ساده گرفته تا مدل‌های 70 کیلویی و مجهز به اتصال از طریق Wi-Fi. تنوع در ترازوهای رادین به قدر کفایت دیده می‌شود و از این حیث خرید ترازو رادین انتخاب‌های زیادی را پیش رویتان قرار می‌‌دهد. مثلا اگر شما نیاز به یک ترازوی ساده برای یک بقالی کوچک در محله‌ای ‌کم‌جمعیت داشته باشید، ترازوی 30 کیلویی مدل 1204 رادین، در دو نسخه علمک‌دار و بدون علمک، همان چیزی خواهد بود که نیاز دارید: ارزان‌قیمت، با قابلیت‌های ابتدایی یک ترازوی دیجیتالی، دقیق (دقت این مدل تا 2 گرم هم تنظیم‌شدنی است)، به همراه نمایشگر دوطرفه LED، فروش وزنی و تعدادی، باطری شارژشدنی، قطعه شمار، قفل زمانی و پارسنگ.

از طرف دیگر اگر خواهان ترازویی برای یک سوپرمارکت بزرگ باشید، نسخه‌های مدل MKII و نمونه‌های پلاس مدل 8800 همه نیازهای شما را پاسخ خواهد داد. چاپ رسید، چاپ بارکد، برخورداری از درگاه‌های USB و RS232 و Cash و PS2 برای اتصال به کامپیوتر و کارت خوان و بارکد خوان و کشوی پول، حافظه داخلی و گزارش گیری از امکاناتی است که این دسته از ترازوهای رادین می‌توانند به شما ارائه کنند. گفتی است دقت در انواع ترازو رادین به صورت پیش فرض روی عدد 10 گرم تنظیم شده است که در صورت تمایل می‌توان آن را به 5 و 2 گرم نیز تغییر داد.

ترازوی سیم کارتی رادین

یکی از آخرین نوآوری‌های شرکت رادین، تولید ترازوی سیم کارتی رادین است. این قابلیت کارایی‌های بسیار جذابی دارد که به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت. شاید طرح تولید یک ترازوی سیم کارتی با دریافت تبلیغات یا پیامک‌های اطلاع‌رسانی در ارتباط باشد. این ترازو نیز دقیقا بر اساس همین رویۀ همه‌گیر طراحی شده است. یعنی اینکه فعالیت‌های ترازو در غالب پیامک برای مالک فروشگاه ارسال شود و در نهایت به دردسترس‌ترین شکل از فعالیت فروشگاه خود خبر داشته باشد.

به کمک این قابلیت بسیار ویژه در ترازوی رادین، مدیران فروشگاه‌ها بدون نیاز به مراجعه به فروشگاه، می‌توانند از گزارش عملکرد ترازو رادین مطلع شوند. برای این کار، ابتدا باید سیم کارت را در درگاه مخصوص قرار دهند و سپس کلید گزارش در ترازو رادین را بفشارند. پس از آن، مدیر در هر لحظه و هر مکانی به صورت آنی از کارکرد ترازوی سیم کارتی رادین مطلع خواهد شد. در گزارش پیامکی ترازوی سیم کارتی رادین، اطلاعاتی از قبیل تعداد فاکتور فروش، تعداد فاکتور مرجوعی، فروش کل، وزن کل، مبلغ کل مرجوعی و تخفیف برای مدیر ارسال می‌شود.

گزارش پیامکی کم و بیش شبیه گزارش تراکنش حساب بانکی است و غیر از هزینه شارژ سیم کارت برای ارسال پیام، هزینه دیگری ندارد. شرکت سازنده ترازوی رادین در عین حال که این مدل از ترازوی سیم کارتی رادین را معرفی کرده، امکان ارتقای ترازوهای دیجیتالی دیگر رادین را نیز به این سامانه، افزوده است. این امکان با هزینه‌ای اندک انجام می‌گیرد و ترازو رادینِ کنونی‌تان را نیز می‌توان به سیم کارت مجهز کرد.

 موخره

چیزی که در تولید ترازو در شرکت رادین عیان است، خلاقیت با افزودن چاشنی جسارت است. تغییر جای علمک، تولید ترازوی سیم‌کارتی برای نخستین بار، فلزی بودن برخی از مدل‌ها، بخشی از این رویه است.

https://kabantajhiz.com/

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت