آموزش طراحی سایت رایگان (ساخت سایت در کوتاه ترین زمان)

آموزش طراحی سایت رایگان

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

طراحی سایت شاید در ذهن شما کار بسیار دشوار با هزینه های بالا باشد اما ما در این مقاله می خواهیم ساخت سایت در زمان فوری در سایت ساز را آموزش دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید سایت خود را بدون نیاز به کد نویسی و دانش فنی طراحی کنید.

امروزه فضای آنلاین از پر مخاطب ترین فضا ها برای فروش کالا یا ارائه ی خدمات است. انواع کسب و کار ها در بستر اینترنت فعالیت دارند و بسیاری از آن ها در کسب و کار خود موفق هستند. امروزه دیگر مانند گذشته نیست که افراد برای خرید محصولات مورد نظر به صورت حضوری در منطقه به دنبال کالا های مورد نظرشان باشند و با یک جستجو ساده در اینترنت می توانند به راحتی فروشگاه های آنلاین را یافته و خریدشان را در زمان کوتاه انجام دهند. دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است و امروزه به آن بسیار توجه می شود. طراحی وب سایت ، راه ارتباطی را میان صاحب کسب و کار با مشتریان ایجاد می کند و موجب درآمد زایی می شود. طراحی سایت حرفه ای توسط طراح سایت مطمئن ترین راه برای ارتباط با مشتری در فضای مجازی است که استفاده از آن روز به روز در حال گسترش است. 

طراحی سایت چیست؟

در ابتدا لازم است که به تعریف طراحی سایت بپردازیم. به ساخت سایت با استفاده از زبان برنامه نویسی و راه اندازی صفحات سایت ، طراحی وب سایت می گویند. برای طراحی حرفه ای سایت از زبان های برنامه نویسی مختلف مانند PHP , HTML, C++, asp  و... استفاده می شود که با طراحی قالب سایت پیاده سازی می شود. در ابتدا برای طراحی سایت حرفه ای یا طراحی سایت اختصاصی از زبان HTML استفاده می شد اما امروزه انواع زبان های برنامه نویسی استفاده می شوند.

ابزار مورد نیاز برای طراحی وب سایت

برای ساخت سایت اولین ابزار مورد نیاز ، کامپیوتر است. باید توجه داشته باشید که کامپیوتر شما باید قادر به اجرای برنامه های کدنویسی و گرافیکی باشد. برای طراحی سایت ، شما به عنوان طراح وب سایت باید به زبان های برنامه نویسی مسلط باشید و بتوانید کد نویسی انجام دهید. طراح سایت می تواند با استفاده از کد نویسی، سایت های مختلف را به شکل دلخواه طراحی نماید.

طراحی سایت را چگونه انجام دهیم؟

ابتدا مشخص کنید که آیا علاقه ی لازم را برای طراحی سایت دارید یا خیر؟ در صورت علاقه ، نیاز به کسب دانش در این زمینه را دارید. برای ساخت سایت ، نیاز دارید که از طراح سایت کمک بگیرید و اطلاعات لازم در این راه را کسب نمایید. همان طور که می دانید بسیاری از شاغل به صورت اینترنتی فعالیت دارند و دارای سایت هستند. برای طراحی سایت اختصاصی باید تخصص های لازم را شناخته و آن را فراگیرید. طراحی اولیه سایت ، طراحی قالب سایت ، گرافیک سایت، کد نویسی سایت، لوگو ، تصویر سازی ، محتوا و ... بخش های طراحی سایت هستند. خلاقیت و انگیزه لازمه ی طراحی سایت حرفه ای است. دو نوع طراح سایت برای پیاده سازی سایت در بستر اینترنت مطرح است. یکی طراح سایتی است که رابط کاربری را به سایت یا پوسته ی سایت متصل می کند و دیگری طراحی وب سایتی است که سایت شما را به سرور متصل می نماید تا در صفحات مرورگر حضور داشته باشید.

برای طراحی حرفه ای سایت از کجا اطلاعات لازم را کسب کنیم؟

  • جستجو در اینترنت می تواند برای یادگیری طراحی حرفه ای سایت به شما کمک کند. با مطالعه مقالات شما می توانید اطلاعات را البته به سختی دریافت کنید.
  • همچنین می توانید از کتاب ها کمک بگیرید. کتاب های طراحی وب سایت در بازار موجود است که با تهیه ی این کتاب ها امکان یادگیری آموزش ها خواهید داشت.
  • ویدئو آموزشی راهی آسان و کم هزینه است که می تواند برای یادگیری ساخت سایت به شما کمک کند.
  • کلاس‌ های آموزشی از راه های دیگر است که بودجه ی بیشتری لازم دارد اما کیفیت آموزشی بالاتر است.

مراحل طراحی سایت اختصاصی فوری در سایت ساز

شروع طراحی سایت فوری!

حال می خواهیم به شما اموزش دهی که چطور در زمان کوتاه بتوانید به سادگی سایت خود را طراحی کنید. برای این که شما نیاز به اطلاعات چندانی ندارید و حداقلی ترینشکل هزنیه را خواهید داشت. د رادامه می خواهیم مرال طراحی سایت بپردازیم:

  • مرحله اول

در مرحله ی اول ، باید بگوییم که به صورت خلاصه می خواهیم ای مراحل را به صورت کامل توضیح دهیم. ابتدا به سایت سایت ساز می روید. در سایت سایت ساز شما بستری برای طراحی سایتتان دارید. شما به عنوان طراح وب سایت نیازی به کد نویسی ندارید و هیچ دانش فنی  دیگری هم لازم ندارید. سرویسی در نظر گرفته شده است که بستر را مهیا ساخته و تنها شما باید محتوا شامل متن ، تصویر ، ویدئو، مقاله و... را وارد کنید . به همین راحتی!

پس از ورود به سایت ساز ، با کلیک بر روی گزینه ی شروع می توانید کار خود را شروع کنید.

  • مرحله ی دوم

مرحله ی بعدی از طراحی سایت اختصاصی توسط طراح سایت ، انتخاب قالب است. در این سایت قالب های متنوع در نظر گرفته شده است و شما با انتخاب یک قالب بدون نیاز به طراحی قالب سایت می توانید کار خود را شروع کند. انواع قابل های آماده وجود دارد که می توانید به آن بسنده کنید. تا اینجا زمان کوتاهی را برای طراحی سایت صرف کرده اید و توانستید سایتی را طراحی کنید. اما یک مرحله ی دیگر هم وجود دارد.

  • مرحله ی سوم

در این مرحله، طراحی وب سایت با محتوا و قالب آماده شده است و نیاز است که در بستر اینترنت نمایش گذاشته شود. بنابراین برای فعال کردن سایت در سایت ساز نیاز است اقدامی را انجام دهید. اما چطور سایت را فعال کنید؟ از میان بسته هایی که سایت به شما ارائه می کند ، یکی را انتخاب کنید . پس از آن نوبت آدرس دلخواه می رسد که این آدرس همان آدرسی است که دیگران شما را با ان می شناسند.  بنابراین این دامنه ی سایت را باید انتخاب نمایید.

حالا سایت شما آماده است !

طراحی سایت رایگان

افرادی که به فکر ساخت سایت هستند ، این سوال برایشان پیش می آید که آیا می توان طراحی سایت را به صورت رایگان انجام داد. بنابراین طراحی حرفه ای سایت رایگان خواسته ی بسیاری از افراد است. باید دقت داشته باشید که طراحی سایت حرفه ای و کامل دارای هزینه ها مختلفی است. هزینه های طراح ، هاست و دامنه و..از هزنیه های طراحی سایت است. البته طراحی سایت رایگان وجود ندارد و سایت هایی که تحت عنوان طراحی سایت رایگان طراحی می شوند ، دارای محدودیت هایی هستند و بنابراین گرچه با مبلغ کم اما برای طراحی سایت نیاز به هزینه ی اولیه دارید.

طراحی سایت با ورد پرس

طراحی سایت با ورد پرس بسیار مورد توجه طراح وب سایت با حداقل دانش در این زمینه، قرار گرفته که می خواهد ساخت سایت را انجام دهد. سیستم مدیریت محتوا ورد پرس از سیستم های معروفی است که امکاناتی را برای طراح سایت مهیا نموده تا بتواند طراحی سایت را انجام دهد. البته طراحی سایت در این سایت به صورت رایگان است اما برای مواردی مانند هاست ، دامنه ، افزونه ها، طراحی قالب سایت و... باید هزینه انجام دهید. این سیستم به صورت رایگان است و بدون هزینه ای می توانید از آن بهره ببرید. همچنین در میان سایت های سایت های ایرانی ، پرتال سایت ساز گزینه ی بسیار خوبی می باشد.

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت