کفش ورزشی و انواع آن

کفش ورزشی و انواع آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 22 شهریور 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

کفش ها در انواع مختلفی توسط مراکز تولیدی کفش به تولید می رسند. هر یک از کفش ها دارای کاربری های مختلفی هستند و با توجه به نوع استفاده ای که از آن دارید حتما باید کفش مناسب را انتخاب نمایید. یکی از انواع کفش های پر کاربرد ، کفش ورزشی است که به منظور انجام انواع فعالیت های ورزشی به کار می رود. کفش ورزشی را می توان برای محیط های ورزشی ، پیاده روی و... استفاده کرد.

کفش ورزشی یکی از مهم ترین کفش هایی است که در انتخاب آن باید دقت کافی را داشته باشیم. کفش ورزشی در تنوع بالایی به تولید می رسد که هر یک برای انجام انواع فعالیت ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که رشته ها ورزشی مختلفی داریم، کفش ها در تنوع بالایی به تولید می رسد تا بتواند کاربردی واقع شود و از وارد شدن آسیب به پا ها جلوگیری نماید. یکی از اشتباهات بزرگی که افراد به هنگام خرید کفش ورزشی انجام می دهند، خرید کفش ورزشی نامناسب با فعالیت ورزشی مورد نظر است و می تواند در زمان انجام فعالیت ها به پا ها آسیب وارد کند.

نکات مهم در خرید کفش ورزشی

برای خرید کفش ورزشی باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید نوع مناسب این کفش ها را تهیه کنید. توجه به نکات مهم در زمان خرید موجب انتخاب درست کفش ها خواهد شد. در ادامه به نکات مهم برای خرید کفش ورزشی اشاره می کنیم:

  • به دلیل ورم کردن پا ها در طول روز بهتر است حتما بعد از ظهر به خرید کفش ورزشی بروید.
  • برای خرید کفش ورزشی باید با همان جورابی که می خواهید استفاده کنید ، کفش ها را بپوشید تا اندازه باشد.
  • در زمان خرید کفش ورزشی باید دقت کنید که انگشتان پا فضای کافی داشته باشند اما نباید در کفش بلغزند.
  • بهتر است با کفش انتخابی چند قدمی راه بروید تا از راحت بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • در زمان خرید کفش ورزشی وقتی که آن را می پوشید حتما بند ها را ببندید.
  • کفش را مناسب با فعالیت ورزشی مورد نظر تهیه کنید.

انواع کفش ورزشی

  • کفش ورزشی پیاده روی

کفش ورزشی پیاده روی یکی از انواع کفش های رایجی است که افراد آن را تهیه می کنند تا بتوانند برای پیاده روی استفاده نمایند. فروش کفش ورزشی در تنوع بالایی انجام می گیرد همچنین قیمت کفش ورزشی پیاده روی مناسب بوده و این کفش ها سبک و انعطاف پذیر می باشد.

  • کفش دو میدانی

یکی از انواع کفش ورزشی ، کفش دو و میدانی است. این کفش ها بسیار سبک هستند تا دوندگان بتوانند با سرعت بالاتری با آن بدوند و وزن کفش در سرعت آن ها تاثیر گذار است. در زمان خرید کفش ورزشی دو و میدانی باید توجه داشته باشید که انگشتان پا در آن به راحتی حرکت داشته باشد و این کفش دارای انعطاف خوبی باشد.

  • کفش بسکتبال

کفش بسکتبال یکی از انواع کفش ورزشی است که باید مقاوت خوبی داشته باشد زیرا ورزش بسکتبال ، ورزشی است که در آن حرکات در جهات مختلف به صورت ناگهانی انجام گرفته و پا باید آزادانه بتواند حرکت داشته باشد. این کفش ها تا حدودی ساق پا را پوشش می دهند تا بتوانند محافظت خوبی از پا ها را داشته باشند. فروش کفش ورزشی در نوع بسکتبال در نوع بندی بوده و این کفش ها دارای انعطاف کمتری هستند تا بتوانند ضربات را به پا وارد ننمایند. قیمت کفش ورزشی با توجه به نوع آن متغیر است.

  • کفش والیبال

کفش والیبال یکی از انواع کفش های ورزشی است که دارای شباهت زیادی به کفش بسکتبال است و اما از نظر زیره ی کفش دارای تفاوت می باشند. زیره ی این کفش سفت طراحی شده تا در برابر فرود افراد بر زمین از پا ها محافظت لازم را انجام دهند بنابراین در طراحی و ساخت کفش های والبیبال از لایه هایی استفاده شده است تا ضربه های وارده را به پا ها انتقال ندهد.

فروش کفش ورزشی

کفش ورزشی یکی از کفش های مهم و پر طرفداری است که ورزشکاران از آن استفاده ی زیادی دارند. در صورتی که در چند رشته ی ورزشی فعالیت دارید باید حتما برای هر یک از فعالیت ها از کفش های مناسب استفاده کنید. فروش کفش ورزشی به صورت اینترنتی از طریق فروشگاه ها انجام می گیرد و افراد می توانند خرید خود را به صورت اینترنتی و آسان انجام دهند. یکی از موارد مهم به هنگام خرید کفش ورزشی ، شناخت انواع آن است تا بتوانید انتخاب آسانی را داشته باشید. امروزه فروشگاه های اینترنتی این امکان را فراهم نموده اند تا افراد بدون نیاز به مراجعه ی حضوری بتوانند خرید کفش ورزشی را انجام دهند و این مزیت بزرگی بوده و موجب شده افراد دسترسی به فروشگاه های مختلف را داشته باشند.

خرید کفش ورزشی

خرید کفش ورزشی باید در اندازه ی پا های شما باشد و در زمان خرید باید سایز آن را بزرگ یا کوچک انتخاب نکنید. معمولا در جلوی کفش باید به عرض یک انگشت فضای بیشتری وجود داشته باشد. هر یک از کفش های ورزشی با کیفیت های مختلفی به فرو می رسند که قیمت کفش ورزشی در انواع با کیفیت تر ارزان تر می باشد و هر یک تولید کنندگان از مواد اولیه ی مختلفی برای ساخت کفش ها استفاده می کنند و به همین علت کیفیت کفش ها مختلف خواهد بود. تنوع برند در کفش های ورزشی یکی از عوامل موثر بر قیمت کفش ورزشی بوده و هر برند با توجه به کیفیتی که برای محصولاتش در نظر گرفته قیمت های مختلفی را ارائه می کند. بنابراین برند های شناخته شده و مطرح دارای قیمت بالاتری می باشند اما این کفش ها می توانند دوام و ماندگاری بسیار بالایی را داشته باشند.

قیمت کفش ورزشی

قیمت کفش ورزشی متاثر از عوامل متعددی است که در نهایت موجب تعیین قیمت کفش ورزشی خواهد شد. برند ، کیفیت، نوع ، مدل و... در قیمت کفش ورزشی موثر هستند و افراد با خرید از فروشندگان منصف می توانند با بهترین قیمت کفش ورزشی را خریداری کنند.

ویژگی کفش رزشی خوب

  • محافظت خوب از پا
  • راحتی در پا
  • تعدیل نمودن فشار‌ها و نیروهای وارد به پا در زمان حرکت
  • در سایز مناسب با پا
  • دارای وزن مناسب
  • نرم و انعطاف ‌پذیر
  • ضد نفوذ در مقابل آب و رطوبت
  • جریان داشتن هوا در آن

ویژگی عمومی کفش ورزشی

هر یک از رشته های ورزشی دارای کفش های مخصوصی هستند و این کفش ها هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند اما از نظر برخی از ویژگی ها نیز مشترک می باشند. کفش ها دارای انعطاف کافی باید باشند. این کفش ها باید دارای مقاومت بالایی باشند و در پا چرخش نداشته باشند. یکی از ویژگی های عمومی کفش ها ، داشتن لایه برای جذب ضربات وارده به پا می باشد. کفش ورزشی علاوه بر این ویژگی ها ،دارای ویژگی ها خاص خود نیز می باشد که در هر یک متفاوت از هم بوده و وجه تمایز این کفش ها با هم می باشد. قیمت کفش ورزشی باید پس از کیفیت آن در نظر گرفته شود و در صورت خرید کفش ورزشی با کیفیت تا مدت ها نیاز به خرید دوباره خواهید داشت. بنابراین همواره از فروشندگان معتبر خرید خود را انجام دهید تا از کیفیت کفش ها اطمینان پیدا کنید.

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت