کفش ایمنی و انواع کفش کار: رادین ایمن

کفش ایمنی و انواع کفش کار: رادین ایمن

10 / 10
از 6 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 17 مهر 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

 تجهیزات ایمنی از لوازم ضروری در هر شغلی بوده و برای حفاظت از جان کارکنان مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از تجهیزات ایمنی می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند. خطراتی همچون آتش سوزی ، برق گرفتگی، بریدگی، افتادن اجسام و.... می تواند صدمات جبران ناپذیری را به افراد وارد کند و به همین دلیل انواع تجهیزات ایمنی با هدف محافظت از بخش های بدن طراحی و ساخته شدند . این تجهیزات شامل لباس، کفش ایمنی، دستکش ایمنی، کلاه ایمنی، عینک، ماسک و... می باشد و برای هر شغلی نیاز به نوع مناسب از انواع تجهیزات ایمنی لازم می باشد. در این مقاله می خواهیم به کفش کار بپردازیم و با انواع و کاربرد آن آشنا شویم.

فروشگاه رادین ایمن مجموعه ای کامل از تجهیزات ایمنی مورد نیاز شماست تا بتوانید انواع تجهیزت ایمنی استاندارد و با کیفیت مانند کفش نگهبان را به راحتی و به صورت اینترنتی خریداری کنید.

کفش ایمنی

کفش ایمنی چیست؟

کفش کار یکی از تجهیزات ایمنی مهم و ضروری است که در انواع مختلف طراحی و ساخته شده است. کفش ایمنی از جنس های مختلف ساخته شده تا بتواند از خطرات در هر شغل به خوبی جلوگیری نماید. کفش ایمنی در مقایسه با کفش های معمولی ، بسیار مقاوم بوده و وزن سنگین تری دارد. این کفش از جنس هایی مانند پلاستیک، فلز، کتان، چرم و... ساخته می شود. کفش ایمنی در برند های مختلف از جمله کفش نگهبان در بازار به فروش می رسد.

انواع کفش کار

کفش ایمنی تنوع بالایی دارد و برای خرید کفش کار مانند کفش نگهبان باید به انواع آن دقت داشته باشید و نوع مناسب با شغل مورد نظر را تهیه کنید. انتخاب نادرست کفش کار ، موجب می شود که کفش نتواند به خوبی محافظت را از پا ها انجام دهد بنابراین باید حتما نوع مناسب و استاندارد کفش کار را تهیه کنید. در صورتی که اطلاع کافی در این زمینه ندارید ، می توانید از کارشناسان ما در فروشگاه راین ایمن کمک بگیرید. در ادامه می خواهیم به انواع کفش کار اشاره کنیم:

کفش کار ضد اسید

یکی از انواع کفش های ایمنی ، کفش ایمنی ضد اسید می باشد. کفش کار ضد اسید طوری ساخته شده است که در مقابل انواع مواد اسیدی و شیمیایی مقاوم باشد و بتواند از پا ها به خوبی محافظت نماید. برخی از محیط ها در تماس با مواد شیمیایی و اسید هستند. برای پوشش دهی به پا ها نمی توان از کفش های دیگر استفاده کرد و باید کفشی مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند در مقابل این مواد مقاوم باشد که کفش کار ضد اسید نام دارد. همچنین کفی این نوع از کفش کار ضد لغزش بوده و جنس زیره ی آن از pvc می باشد.

کفش ایمنی ضد آب

کفش کار ضد آب یکی از انواع کفش هایی است که در محیط هایی که آب در آن مکان های جمع شده، بتواند از پا ها محافظت خوبی را داشته باشد. برای مشاغلی از قبیل حفر چاه، لوله کشی آب و فاضلاب ، تاسیسات و... از کفش کار ضد آب استفاده می شود. این کفش ها اجازه ی نفوذ آب به داخل کفش را نمی دهد.   

کفش کار ضد حریق

کفش ایمنی ضد حریق نوعی کفش ایمنی است که در محیط هایی که با حریق و یا احتمال سوختگی وجود دارد استفاده می شود. کفش کار ضد حریق نسوز بوده و مقاومت زیادی در مقابل آتش و حرارت دارد. در ساخت این نوع کفش کار ، از چرم مخصوص استفاده می شود .

کفش کار ضد برق

کفش ایمنی ضد برق از انواع کفش های ایمنی است که در محیط های در تماس با الکتریسیته از آن استفاده می شود. استفاده از کفش ایمنی ضد برق در مشاغلی که با برق سر و کار دارند بسیار لازم و  ضروری بوده و افراد باید به آن اهمیت دهند. این نوع کفش ها در انواع مختلفی به تولید می رسند که با توجه به نوع شغل می توان از کفش کار ضد برق مناسب استفاده کرد.

کفش کار جوشکاری

کفش ایمنی جوشکاری از انواع کفش کار پر کاربرد است که برای مشاغلی مانند جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. در این گونه مشاغل به جهت پاشیده شدن مواد مذاب و شعله ی ذوب ، بسیار ضروری است که از کفش کار جوشکاری استفاده شود.

فروشگاه رادین ایمن انواع تجهیزات ایمنی ازجمله کفش کار را در انواع برند های معتبر از جمله کفش نگهبان به فروش می رساند. محصولات این مجموعه دارای بالاترین سطح کیفی بوده و با قیمت بسیار مناسب ارائه می شود. بنابراین اگر به دنبال فروشگاه معتبر و مطمئن می باشید ما به شما فروشگاه رادین ایمن را معرفی می کنیم که دارای سابقه ی بالا و مشتریان دائم زیادی می باشد.

انواع کفش از نظر جنس

کفش کار شامل دسته بندی های مختلفی می شود که از نظر جنس کفش عبارتند از :

  • کفش ایمنی پلاستیکی 

کفش ایمنی پلاستیکی از کفش هایی است که برای جلوگیری از صدمات شیمیایی به کار می رود.

  • کفش ایمنی کفه فلزی

کفش ایمنی کفه فلزی به منظور جلوگیری از سوراخ شدن مورد استفاده قرار می گیرد و از نفوذ اشیاء تیز به پا جلوگیری می نماید.

  • کفش ایمنی با کف پایی مخصوص

کفش کار با کف پایی مخصوص یکی از انواع کفش های کار است که به منظور محافظت از پا ها به هنگام دویدن مورد استفاده قرار می گیرد . این کفش قسمت های پنجه ، قوزک پا و تمام قسمت های پا را در بر می گیرد.

  • کفش ایمنی پنجه فولادی

از کفش کار پنجه فولادی برای محافظت از پنجه ی پا استفاده می شود که در مقابل افتادن اجسام بر روی پا و ورود ضربه مراقبت می نماید.

  • کفش ایمنی از جنس بوتیل

کفش ایمنی از جنس بوتیل مقاوم در برابر مواد خورنده بوده و در این شرایط محافظت خوبی را از پا ها به عمل می آورد.

  • کفش ایمنی از جنس پلاستیک سخت

کفش ایمنی از جنس پلاستیک سخت یکی از انواع کفش های کار است که در مقابل جریان برق عایق بسیار خوبی می باشد.

ایمنی در کار با کمک کفش کار

کفش کار از پوشش هایی است که باید در هنگام کار کردن از آن حتما استفاده کرد. کارفرمایان وظیفه دارند که تمامی پوشش های مورد نیاز کارگران را فراهم نمایند و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری نمایند. کفش ایمنی از سال های دور همواره مورد توجه بوده و به عنوان پوششی مورد نیاز برای انواع فعالیت ها مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از موارد مهم که در خرید کفش کار باید به آن توجه داشته باشید ، انتخاب کفش کار مناسب است. با توجه به مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم ، کفش کار تنوع بالایی داشته و هر یک از کفش ها می توانند از بروز برخی از حوادث جلوگیری نمایند و برای این که بتوان با توجه به شغل مورد نظر، کفش کار مناسبی را انتخاب کرد باید به صورت آگاهانه تصمیم گرفت. برای خرید کفش کار باید به دنبال برند های معتبر باشید، یکی از برند هایی که ما به شما پیشنهاد می کنیم، کفش نگهبان است. برند کفش نگهبان به دلیل تولید کفش های ایمنی با کیفیت یکی از برند های شناخته شده می باشد و افراد زیادی که به جهت دوام و کیفیت بالای کفش نگهبان ، آن را خریداری می نمایند.

کفش ایمنی

همکاران ما در فروشگاه رادین ایمن به شما کمک می کنند تا بتوانید کفش کار و سایر تجهیزات ایمنی مناسب را انتخاب نمایید. یکی از محصولات پر طرفدار فروشگاه رادین ایمن ، کفش نگهبان است که برندی معتبر بوده و کیفیت بالایی دارد.

 https://radinimen.com/

 

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت