چرخ گوشت الکتروکار قدیمی ترین چرخ گوشت صنعتی ایرانی

چرخ گوشت الکتروکار

10 / 10
از 14 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 9 آبان 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

زمانیکه صحبت از چرخ گوشت های نیمه صنعتی و صنعتی به میان می آید مسلما نام شرکت الکتروکار شنیده می شود که از باسابقه ترین تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات آماده سازی صنایع غذایی به شمار می رود.

این برند معتبر ایرانی از سال 1392 در تهران در زمینه تولید چرخ گوشت های صنعتی شروع به فعالیت نموده و با وجود فراز و نشیب های بسیاری به چند دلیل توانسته در میان انبوه برندهای اروپایی و ایرانی جایگاه مناسبی پیدا کرده و همواره در میان چند انتخاب اول مصرف کنندگان قرار بگیرد که می توان به کیفیت مطلوب و طول عمر بالای محصولات، تنوع چشمگیر در تولید، قیمت مناسب و مطابقت آن با انواع بودجه ها، ارائه گارانتی و  خدمات پس از فروش مناسب اشاره نمود.

چرخ گوشت الکتروکار چنان تنوعی دارد که از مصارف خانگی و فروشگاهی گرفته تا محیط های نیمه و صنعتی و صنعتی را پوشش می دهد و می تواند انواع گوشت خام یا پخته، مرغ و ماهی، سبزیجات و سایر غذاهای مشابه را با سرعت شگفت آوری خرد کند یا اصطلاحا به شکل چرخ کرده دربیاورد.

این دسته از محصولات ایرانی جهت استفاده در سوپر پروتئینی ها، هایپرمارکت ها، قصابی‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، کارخانجات تولید و عرضه فراورده های گوشتی و مراکز بسته بندی و توزیع مواد غذایی دستگاه هایی ایده ال می‌باشند.

 

آشنایی با انواع چرخ گوشت الکتروکار 

چرخ گوشت های الکتروکار را از چند جنبه می توان دسته بندی کرد که در ادامه به آنها می پردازیم.  

تقسیم بندی چرخ گوشت الکتروکار بر حسب نوع موتور

  • چرخ گوشت گیربکسی: تعداد اعظم دستگاه های چرخ گوشت الکتروکار از موتور گیربکسی بهره می برند که حاکی از قدرت بالای آنها می باشد و اینکه بسیار نرم و با سر و صدای اندک بدون ضربه زدن حجم بالایی از گوشت را چرخ می کنند.   
  • چرخ گوشت تسمه ای: در این مدلها که فقط به شکل ایستاده تولید می شوند برای انتقال قدرت موتور به قطعات به جای چرخ دنده و جعبه گیربکس از تسمه استفاده شده است. این دستگاه ها با اینکه قدرت کمتری نسبت به مدلهای گیربکسی دارند اما مهمترین برتری آنها امکان چرخ کردن مواد غذایی آبدار نظیر پیاز و سیب زمینی با گوشت یا به صورت جداگانه است.

 

دسته بندی چرخ گوشت الکتروکار بر اساس شکل ظاهری

چرخ گوشت های رومیزی: این دستگاه ها دارای موتور گیربکسی هستند و با دارا بودن تیغه های ۱۲، ۲۲ و ۳۲ نسبت به مدلهای ایستاده بازدهی کمتری دارند. مهمترین مزیت چرخ گوشت رومیزی الکتروکار اشغال نکردن فضای زیاد در آشپزخانه ها می باشد که حاصل ابعاد جمع و جور آنهاست. از اینرو برای استفاده در محیط هایی همچون قصابی ها بسیار مناسب هستند.  

 

  • چرخ گوشت های ایستاده: این مدلها بواسطه دارا بودن قطعات و بدنه بزرگتر نسبت به مدلهای رومیزی، بر روی چهار پایه چرخ دار واقع می شوند تا امکان جابجایی آسان دستگاه در محیط میسر گردد. از چرخ گوشت الکتروکار ایستاده در کارخانجات و آشپزخانه های صنعتی بزرگ که دارای حجم کاری بالایی هستند استفاده می شود.
  • چرخ گوشت های مبله: این مدلها بواسطه دارا بودن کابینت در زیر دستگاه مانند چرخ گوشت های ایستاده ابعاد بزرگی دارند، به همین دلیل مجهز به چهار چرخ ضامن دار شده اند.

 

انواع چرخ گوشت الکتروکار بر اساس سایز تیغه و دهانه خروجی

همانطور که همه ما می دانیم تیغه اصلی ترین بخش چرخ گوشت ها به شمار می رود و با اندازه های متفاوتی تولید می گردد و پنجره ها یا همان دهانه خروجی به طبع با ابعاد تیغه تغییر می کنند. چرخ گوشت الکتروکار با دهانه خروجی و تیغه های ۱۲، ۲۲، ۳۲، ۴۲ و ۵۲ سانتیمتری تولید می گردند که با افزایش سایز دهانه خروجی مقدار بازدهی دستگاه نیز افزایش می یابد.

 

نگاهی اجمالی به مشخصات و قابلیتهای چرخ گوشت الکتروکار

اگر بخواهیم در مورد ظاهر چرخ گوشت الکتروکار صحبت کنیم نباید وسواس به خرج دهیم زیرا بر خلاف مدلهای جدید، برخی نمونه ها زیبایی خیره کننده ای ندارند. اما اغلب مدلهای رومیزی و برخی مدلهای ایستاده از سطح صیقلی و براقی برخوردار هستند که بواسطه استفاده از استیل در ساخت آنها حاصل شده است.

قابلیت چرخش معکوس در چرخ گوشت الکتروکار از امکانات بسیار کاربردی ست که موجب بهتر چرخ شدن گوشت و افزایش عمر دستگاه می گردد. از این کلید زمانی استفاده می شود که تکه گوشت در گلویی گیر کند و مسیر گوشت مسدود گردد. در چنین موقعیتی با چرخش تیغه در جهت خلاف گلویی آزاد شده و مسیر خروجی باز می شود.  

با توجه به اینکه عرضه گوشت چرخ شده سالم وظیفه اصلی چرخ گوشت الکتروکار است و ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارد، به همین دلیل در تولید قطعات داخلی از جمله گلویی، مارپیچ،  طوقه، تیغه و پنجره یا از چدن با آبکاری استیل و یا از استیل ضد زنگ استفاده می گردد. در برخی مدلهای چرخ گوشت الکتروکار تیغه و پنجره ساخت کشور ایتالیا و از جنس استیل هستند که نسبت به دیگر مدلها برتری دارند. 

امکان شستشوی همه قطعات چرخ گوشت الکتروکار از دیگر مزیت های این دستگاه می باشد که تضمین کننده چرخ کردن گوشت در محیطی کاملا بهداشتی است. 

بازدهی انواع چرخ گوشت الکتروکار به عواملی نظیر سایز دهانه خروجی، قدرت موتور و نوع موتور بستگی دارد اما به طورکلی این تجهیزات می توانند حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰۰ کیلوگرم گوشت را در ساعت چرخ کنند.

دستگاه چرخ گوشت الکتروکار بسته به نوع و قدرت موتور در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می گردد که استفاده از این دستگاه ها را هم در مراکز شهری و هم صنعتی امکانپذیر می سازد.

 

راهنمای خرید چرخ گوشت الکتروکار

با در نظر گرفتن اینکه چرخ گوشت‌های الکتروکار انواع مختلف و اشکال گوناگونی دارد از اینرو اگر قصد خرید دستگاهی مناسب کسب و کارتان را دارید باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا دچار سردرگمی نشوید.

فروشگاه تجهیزات پیشنهاد می کند که در ابتدا حجم گوشتی که به صورت روزانه چرخ می کنید را برآورد نمایید و سپس با توجه به محیط کارتان به جنس بدنه و قطعات، اندازه دهانه خروجی و تیغه، گیربکسی و تسمه ای بودن موتور، قدرت موتور، تک فاز و سه فاز بودن، ابعاد دستگاه و فضایی که در اختیار دارید و و در نهایت قیمت دستگاه را مد نظر قرار دهید تا چرخ گوشت الکتروکار ایده آلتان را پیدا کنید.

 

فروشگاه تجهیزات مرکز فروش انواع چرخ گوشت الکتروکار به صورت حضوری و غیر حضوری

وب سایت فروشگاه تجهیزات از کاملترین و جامع ترین فروشگاه های اینترنتی تجهیزات آشپزخانه های صنعتی به شمار می رود که همه مدلهای چرخ گوشت الکتروکار اعم از رومیزی، ایستاده، مبله، گیربکسی، تسمه‌ای و غیره را با مناسبترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌کند. با مراجعه به سایت این فروشگاه می توانید قابلیتها و مشخصات فنی تک تک مدلها را به همراه عکس مشاهده کنید و پس از بررسی و مقایسه بدون نیاز به تلف کردن وقت خود در ترافیک، به آسانی سفارش گذاری نمایید.

علاوه بر این، اگر دسترسی به اینترنت برایتان دشوار است امکات مشاوره تلفنی با متخصصان فروشگاه تجهیزات فراهم شده تا بتوانید اطلاعات مورد نیازتان و چگونگی فرایند خرید را کسب کنید.  اما اگر همچنان به شیوه کلاسیک خرید یعنی خرید حضوری علاقمند هستید، کارشناسان فروشگاه تجهیزات در محل فروشگاه و آدرس قید شده در سایت در خدمتتان هستند.

در نهایت خاطر نشان می سازیم که در صورت بروز مشکل در چرخ گوشت الکتروکار و ضرورت تعمیر یا تعویض قطعات، تعمیرکاران زبده فروشگاه تجهیزات با دانش فنی بالا، دستگاه شما را به صورت حرفه ای تعمیر خواهند کرد.

http://slicer.ir

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت