دستکش کار از تجهیزات ایمنی پرکاربرد

دستکش کار از تجهیزات ایمنی پرکاربرد

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 3 آبان 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

توجه به نکات ایمنی و رعایت آن از فاکتور های مهمی است که برای فعالیت ها باید در نظر بگیریم. افراد در زمان کار کردن با ابزار آلات مختلفی سر و کار دارند که می تواند خطر آفرین باشد ، به همین دلیل استفاده از تجهیزات ایمنی می تواند از بروز این خطرات جلوگیری نماید. دستکش کار در تنوع بالایی به تولید می رسد و برای شغل مورد نظرتان باید از نوع مناسب این دستکش ها بهره ببرید. هر یک از انواع دستکش کار با توجه به خطرات احتمالی در مشاغل در نظر گرفته شده اند و با شناخت انواع دستکش ها می توانید دستکش کار مناسب را خریداری کنید. انواع تجهیزات ایمنی مانند لباس کار، عینک ایمنی، دستکش کار، کفش کار و... به منظور حفاظت از بخش های مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله می خواهیم به توضیح دستکش ایمنی بپردازیم و با کاربرد آن آشنا شویم.

 تجهیزات حفاظت دست

دستکش ایمنی چیست؟

 یکی از ابزار ها و لوازمی که در هنگام انجام کار ها برای محافظت از دست ها به کار می رود ، دستکش کار می باشد. 

دستکش کار در انواع مختلف به تولید می رسد تا مناسب برای مشاغل گوناگون باشد. به منظور خرید دستکش کار باید  آن را متناسب با شغل مورد نظر تهیه نمایید. دستکش های ایمنی از جنس های مختلفی ساخته شده اند و جنس هر یک از دستش ها طوری در نظر گرفت شده که در محیط های کاری مربوطه بتواند بیشترین پیشگیری را از خطرات احتمالی داشته باشد. این دستکش ها بسیار مقاوم هستند و دوام بالایی دارند. دستکش ایمنی برای جلوگیری از حوادثی مانند بریدگی، سوختگی ، خراشیدگی ، مواد شیمیایی و... به کار می رود.

کاربرد دستکش کار

امروزه تجهیزات ایمنی و دستکش ایمنی با توجه به گستردگی مشاغل در انواع مختلفی به تولید رسیده و در طیف گوناگون و کارامد تری نسبت به گذشته تولید می شوند. با استفاده از دستکش کار ، می توان جان افراد را در مقابل خطرات حفظ کرد. دستکش کار ایمنی از نظر کاربرد، جنس و طراحی شامل انواع مختلفی می باشند. از دستکش کار از آشپزخانه تا امور صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین شما هر فعالیتی که می خواهید انجام دهید را می توانید با استفاده از دستکش کار انجام دهید تا از دست ها محافظت نمایید. انواع دستکش کار در تنوع دستکش کار فلزی، دستکش کار آتش نشانی، دستکش کار چرمی، دستکش کار ضد برش، دستکش کار ضد الکتریسیته، دستکش کار کار با مواد شیمیایی، دستکش کار جوشکاری و... می باشد.

مواد سازنده ی دستکش کار

مواد سازنده ی دستکش کار شامل انواع الیاف و مواد مختلف می باشد که شامل مواد پلیمری ، چرم، پنبه ، کتان ، مود پلاستیکی و... می باشد. هر یک از دستکش ها از موادی ساخته شده اند که در مشاغل مرتبط با ان بهترین حفاظت را داشته باشند به طور مثال دستکش ایمنی ضد الکتریسیته عاری از هر گونه فلز است و برای عایق بودن آن از مواد ضد الکتریسیته استفاده می شود و یا دستکش کار آتش نشانی و ضد حرارت از جنس نسوز بوده و ضد حریق می باشد.

طراحی دستکش کار

دستکش ایمنی در طراحی ها مختلفی به تولید می رسد . برخی از انواع دستکش کار ساق بلند و برخی ساق کوتاه هستند. دستکش کار در انواع تک انگشتی، دو انگشتی و پنج انگشتی به تولید می رسد. طراحی این دستکش ها به صورتی است که بتواند بیشترین حفاظت را انجام دهد. تنوع دستکش به منظور استفاده از این تجهیزات ایمنی برای کاربرد های مختلف بوده و نکته ای که بسیار مهم است استفاده از دستکش ایمنی مناسب می باشد. دستکش ایمنی باید در نوع صحیحی انتخاب شود و دارای استاندارد های لازم باشد بنابراین حتما خرید تجهیزت ایمنی را از مراکز معتبر انجام دهید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

خرید دستکش کار با قیمت ارزان

در صورتی که می خواهید انواع دستکش ایمنی مورد نظر را تهیه کنید باید توجه داشته باشید که این دستکش را متناسب با فعالیت مورد نظر تهیه کنید. فروشگاه رادین ایمن یکی از مراکز فروش تجهیزات ایمنی است که انواع دستکش کار را با قیمت بسیار مناسب ارائه می نماید. محصولات رادین ایمن در نوع استاندارد بوده و دارای طراحی های عالی و بی نقصی می باشند. در صورتی که می خواهید دستکش کار را در نوع استاندارد و با کیفیت تهیه کنید با مراجعه به سایت رادین ایمن می توانید انواع تجهیزات ایمنی از جمله دستکش کار را در نوع مناسب با فعالیت مورد نظر خود تهیه کنید. قیمت های در نظر گرفته شده در فروشگاه رادین ایمن بسیار مناسب بوده و می توانید با بهترین قیمت خرید تجهیزات ایمنی را انجام دهید.

تجهیزات ایمنی

نکات مهم در انتخاب دستکش ایمنی

  • مناسب بودن اندازه‌ی دستکش ایمنی با دست شما
  • اطمینان حاصل کردن از سالم بودن دستکش پیش از استفاده از دستکش ایمنی
  • استفاده از دستکش‌ ایمنی چرمی و یا ضد برش به منظور حمل الوار
  • استفاده از دستکش‌ ایمنی چرمی برای صنایعی جوشکاری و برشکاری
  • نگهداری از دستکش‌ها در بسته بندی مخصوص خود بدون تا کردن
  • استفاده از دستکش لاستیکی در کار هایی که خطر برق گرفتگی وجود دارد

انواع دستکش کار

همان طور که گفتیم دستکش های کار دارای تنوع زیادی بوده و انواع دستکش ها با طراحی های مختلف به تولید می رسند. انتخاب دستکش مناسب با نوع فعالیت بسیار مهم است و باید اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار داشته باشید تا بتوانید خرید دستکش ایمنی را به شکل صحیح انجام دهید. کارشناسان فروش ما در مجموعه ی رادین تمامی راهنمایی های مورد نیاز را به شما ارائه می کنند تا بتوانید به راحتی انواع تجهیزات مورد نیاز خود را فراهم نمایید.

  • دستکش کار ضد برش

 دستکش کار ضد برش از انواع دستکش های پر کاربردی است که برای جلوگیری از خراشیدگی و برش دست ها به کار می رود. این دستکش می تواند برای مشاغل مختلف از جمله باغبانی، بسته بندی محصولات، تعمیرات، مونتاژ محصولات، امور عمرانی و.. مورد استفاده قرار گیرد.

  • دستکش کار چرمی

یکی از انواع دستکش کار های پر کاربرد ، دستکش کار چرمی است که برای جوشکاری و کارهای ساختمانی و... به کار می رود. همچنین در فعالیت های دیگر از قبیل تراشکاری، امور باغبانی  و نجاری و... نیز می توان از این تجهیزات ایمنی بهره برد.

  • دستکش ایمنی ضد اسید

از دستکش ایمنی ضد اسید برای محیط‌ هایی که فرد با اسید و مواد شیمیایی در تماس است، از آن استفاده می شود. این نوع دستکش ها انعطاف پذیری بالایی دارند. دستکش ضد اسید از دستکش های ضروری می باشد که جنس دستکش ایمنی ضد اسید معمولا از مواد پلیمری و لاستیک می باشد. از دستکش ایمنی ضد اسید برای مشاغل مختلف از جمله آزمایشگاه‌ ، بیمارستان، پالایشگاه و صنایع  دارو و.. استفاده می شود.

  • دستکش‌های ایمنی آتش نشانی

آتش نشانی از مشاغلی است که در خطر حریق قرار دارد و برای این شغل نیاز است که از دستکش های مخصوص استفاده شود. استفاده از انواع تجهیزات ایمنی و دستکش ایمنی نسوز بسیار لازم و ضروری است. این دستکش ها در مقابل حرارت و آتش بسیار مقاوم می باشند.

تجهیزات حفاظت دست

برای خرید انواع تجهیزات ایمنی به سایت رادین ایمن مراجعه نمایید و از محصولات بی نظیر این مجموعه دیدن فرمایید. انواع تجهیزات ایمنی با کیفیت بسیار بالا در نظر گرفته شده است که مناسب برای مشاغل مختلف می باشد.

 https://radinimen.com/

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت