ترازو و انواع آن

ترازو و انواع آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 30 شهریور 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

ترازو از قدیمی ترین ابزار هایی است که برای مشخص نمودن وزن افراد یا اجسام به کار می رود. در گذشته ترازو ها در نمونه ی ساده بودند و کار با این ترازو ها بسیار دشوار بوده اما امروزه شاهد تنوع بسیار بالایی ترازو ها هستیم به طوری که کار با این ترازو ها به دلیل پیشرفته بودن بسیار آسان بوده و امکاناتی را دارد که بتوان عملیات توزین را در کوتاه ترین زمان مورد استفاده قرار داد. در ابتدا ترازو ها به صورت ترازو قپانی بوده که این نوع ترازو ها بسیار ساده بودند و پس از آن ترازو ها به ترازوی عقربه ای تغییر پیدا کردند و امروزه ترازو ها در نوع دیجیتال به تولید می رسد. با پیشرفت تکنولوژی انواع ترازو ها نیز شکل نوینی پیدا کردند و توانستند در جهت استفاده ی هر چه آسان تر به کار گرفته شوند. فروش ترازو در تنوع بالا توسط مراکز فروش ترازو صورت می گیرد و قیمت ترازو نیز با توجه به مدل و امکانات و برند و... در نظر گرفته می شود.

قطعات ترازو

ترازو متشکل از قطعات مختلفی است که برای کارکردش به این قطعات وابسته است . یکی از قطعات مهم ترازو ها نمایشگر است که به واسطه ی آن نمایش توزین صورت می گیرد. کفه یا سینی توزین یکی دیگر از قطعات ترازو می باشد که حسگر ها در زیر آن قرار داشته و کفه یا سینی محلی برای قرار دادن اجسام برای انجام عملیات توزین می باشد. کیبورد از دیگ قطعات مهم در ترازو هاست که با استفاده از آن می توان فرامینی را به دستگاه ارائه داد.

ترازو وسیله ای است که برای اندازه گیری جرم مواد به کار می رود. انواع اجسام را می توان با استفاده از ترازو اندازه گیری کرد. ترازو ها در انواع مختلفی به تولید می رسد که هر یک برای موارد مختلف کارایی دارند. برای هر یک از مشاغل ، باید از نوع مناسب ترازو ها استفاده شود زیرا هر یک از ترازو ها دارای دقت اندازه گیری و ظرفیت مختلفی بوده که باید به شکل متناسب با آن شغل انتخاب شود. انواع ترازو ها از جمله ترازو گرمی ، ترازو فروشگاهی ، ترازو پزشکی، ترازو صنعتی ، ترازو خانگی ، آزمایشگاهی و... برای مصرف مختلف استفاده می شود که در ادامه به بررسی انواع ترازو های پر کاربرد می پردازیم:

  • ترازو فروشگاهی

ترازو فروشگاهی یکی از پر فروش ترین ترازو هایی است که در مکان های زیادی به چشم می خورد. این ترازو ها در برند های مختلف به تولد رسیده و انواع مختلفی دارد. این ترازو ها دارای ظرفیت های مختلفی برای توزین می باشند که با توجه به استفاده ای که از این وسیله دارید ، می توانید آن را در نوع مناسب تهیه کنید.

  • ترازو صنعتی

ترازو صنعتی از انواع ترازو هایی است که دارای بدنه ای مقاوم است که در کاربری های مختلف به تولید رسیده است . هر یک از شرکت ها کیفیت های مختلفی را برای ترازو ها ی صنعتی در نظر گرفته است اما با توجه به این که ترازو صنعتی باید دارای مقاومت و کیفیت بالایی باشند. یکی از انواع ترازو های صنعتی ، ترازوی قطعه شمار است که دارای امکان شمارش قطعات است.

  • ترازو خانگی

ترازو خانگی یکی از انواع ترازو هایی است که برای منازل مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از ترازو خانگی که به شکل کاسه ای است می توان انواع مواد غذایی را وزن کرد. این ترازو ها به صورت دیجیتالی می باشند.

  • ترازو آزمایشگاهی

یکی از انواع ترازو ها ، ترازو آزمایشگاهی است که دارای دقت بسیار بالایی است که در دسته بندی ترازو های صنعتی قرار دارد و از آن برای توزین مواد ریز استفاده می شود بنابراین باید دقت بسیار بالایی داشته باشد تا امکان خطا در ترکیب مواد با یکدیگر وجود نداشته باشد.

خرید ترازو

برای خرید ترازو باید به این توجه داشت باشید که می خواهید این وسیله را برای چه استفاده هایی به کار ببرید. هر یک از ترازو ها علاوه بر دسته بندی هایی که دارند، امکانات مختلفی هم دارند و این امکانات در صورت نیاز باید حتما در نظر گرفته شود. فروشگاه های فروش ترازو ، انواع این ترازو ها را در برند ها مختلف ارائه می کنند و افراد با توجه به برند مورد نظر اقدام به خرید ترازو می نمایند . قیمت ترازو در هر یک از برند ها مختلف بوده و افراد می توانند از مراکز عرضه ی مستقیم ترازو ، با بهترین قیمت ترازو را تهیه کنند. مراکز فروش ترازو به صورت اینترنتی نیز فعالیت دارند و افراد برای خرید ترازو می توانند از طریق سایت فروشگاه ها ترازوی مورد نظر خود را تهیه کنند. برای خرید ترازو باید حتما به مراکز معتبر و با سابقه مراجعه کنید تا محصولات با کیفیتی را تهیه کنید. برخی از مراکز اینترنتی دارای سابق ی بالایی هستند و مورد اطمینان قرار گرفته اند و خرید از این مراکز توصیه می شود.

فروش ترازو

ترازو ها همان طور که گفته شد در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند و هر یک دارای قابلیت هایی هستند که در زمان خرید ترازو باید به مشخصات آن دقت نمایید. قیمت ترازو با توجه به کیفیت و امکانات آن در نظر گرفته می شود. اگر بخواهید ترازوی با کیفیتی را تهیه کنید باید هزینه ای معقول را در نظر بگیرید.

مزایای استفاده از ترازو دیجیتال

استفاده از ترازو دیجیتال به سادگی انجام می گیرد و با قرار دهی اجسام بر روی کفه ی ترازو می توان به صورت اتوماتیک توزین را انجام داد. در این نوع ترازو ها با توجه به سنسور های قوی که دارد ، امکان خطا صفر خواهد بود و به همین دلیل این ترازو ها بسیار ساده هستند و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.  علاوه بر عملیات توزین توسط این ترازو ها ، قابلیت های مختلفی نیز وجود دارد که استفاده از این دستگاه را راحت تر کرده است. امکانات متنوع و قابلیت ها هر یک برای کاربری های مختلف در نظر گرفته شده اند. این نوع  ترازو ها در زمان کوتاهی توزین را انجام می دهند و در زمان صرفه جویی خواهد شد، به ویژه برای مشاغلی که زمان توزین در آن مشاغل مهم است می تواند بسیار کاربردی باشد.  ترازو ها دارای وزن کمی بوده و می توان به راحتی آن را جابجا کرد. حتی در انواع ترازو های بزرگ تر به نام باسکول، دارای چرخ هایی برای جابجایی آسان می باشد.

قیمت ترازو

همان طور که گفتیم تنوع ترازو ها به قدری است که برای هر یک از مشاغل و مصارف، تعداد زیادی از مدل های ترازو وجود دارد که افراد با داشتن اطلاعات لازم می توانند خرید ترازو را انجام دهند. فروش ترازو ها در فروشگاه ها با توجه به نیاز مصرف کنندگان انجام می گیرد و افراد می توانند با در نظر گرفتن امکانات و مشخصات ترازو ها اقدام به خرید ترازو نمایند. یکی از موارد مهم در خرید ترازو ، قیمت ترازو است. قیمت ترازو به مواردی از قبیل برند، کیفیت، نوع ، مدل، امکانات و .... وابسته است بنابراین نمی توان قیمت کلی را برای این دستگاه در نظر گرفت. افراد با توجه به انتخاب برند مورد نظر می توانند مدل های ترازو را بررسی کرده و سپس ترازوی مورد نظر خود را تهیه کنند. برای دریافت اطلاعات درباره ی ترازو ها می توانید از کارشناسان فروش در فروشگاه ها کمک بگیرید.

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت