روند تولید ترازوی محک

ترازوی محک

10 / 10
از 4 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 10 آبان 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

شرکت محک (توزین توان سنجش) از جمله تولید کنندگان ایرانی ابزار توزین دیجیتال به شمار می رود که پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته و پرفروشترین ترازوهای فروشگاهی را به بازار عرضه می کند.

کسب جایگاه اول از لحاظ فروش کار آسانی نیست اما شرکت محک نیز به راحتی این عنوان را بدست نیاورده و طی دو دهه تجربه و تلاش مستمر به واسطه بهبود در کیفیت و تولید ترازوهای متنوع با قابلیت های گوناگون توانسته مورد استقبال قرار گیرد.

این شرکت ایرانی با هدف تامین نیازهای داخلی کشور و قطع وابستگی به بازارهای خارجی، از سال ۱۳۷۵ آغاز به کار نمود و در ابتدا ترازوی ساده بدون هیچ قابلیت خاصی را تولید و به بازار عرضه کرد که فقط توانایی اندازه گیری وزن کالاها و اجسام را داشت. این ترازوی محک به دلایل متعددی نظیر کاربری ساده، کیفیت بالا و قیمت مناسب مورد توجه قرار گرفت و مهندسان و تکنسین های ایرانی شرکت محک را ترغیب به ادامه راه نمود تا جاییکه امروزه انواع ترازوی محک را می توان با امکانات و تواناییهای مختلف، در ابعاد و اشکال گوناگون در مراکز فروشگاهی از سوپرمارکت های کوچک گرفته تا هایپرمار کت ها مشاهده نمود.

ترازوی محک

تنوع بالا در تولید ترازوی محک موجب گردیده تا تمامی خرده فروشی ها متناسب با نیاز خود، ترازو فروشگاهی با قابلیت های مشخصی داشته باشند.

چنانچه دارای کسب و کارهایی نظیر سوپرمارکت، میوه فروشی، میادین میوه و تره بار، فروشگاه خشکبار، شیرینی فروشی، رستوران و از این دست مشاغل هستید، ترازوی محک انتخابی ایده آل ، مطمئن و کاربردی برایتان خواهد بود و امر خرید و فروش را برایتان تسهیل و تسریع خواهد بخشید.

با مطالعه این مقاله که توسط کارشناسان فروشگاه تجهیزات ارائه می گردد، آشنایی بیشتری با انواع ترازوی محک، مزایا و مشخصات آنها پیدا می کنید.  

معرفی انواع ترازوی محک

اگر بخواهیم انواع ترازوی محک را از لحاظ ظاهری دسته بندی کنیم، این ابزار به دو دسته کلی علمک دار و بدون علمک تقسیم بندی می شوند. اما بر اساس قابلیتها ترازوی محک به طور کلی به گروه های زیر دسته بندی می گردد:

ترازوی محک ساده

این ترازو های فروشگاهی برای استفاده در فروشگاه های کوچک که مشتری زیادی ندارند و فقط دستگاهی را می خواهند که اقلام مورد فروش را وزن کند، مناسب هستند. ترازوی محک ساده با اینکه پرینتر ندارد اما اغلب مدلهای آن از قابلیت اتصال به پرینتر جانبی برخوردار هستند تا مصرف کنندگان در صورت نیاز بتوانند با اتصال یک پرینتر به ترازو به راحتی برای مشتریان فاکتور صادر کنند.

 

ترازوی محک پرینتردار

این دسته از ترازوها همانطور که از نامشان پیداست مجهز به پرینتر داخلی می باشند. امکان چاپ فاکتور و رسید در مراکزی مانند میوه فروشی ها دلیل محبوبیت این ترازوی محک در بین کاربران شده است. پرینترهای تعبیه شده در ترازوی محک از نوع حرارتی هستند که سرعت بالایی دارند و می توانند اطلاعات توزین و نام کالا، شماره تلفن و سایر مشخصات فروشگاه را روی فاکتور چاپ کنند.

 

ترازوی محک بارکد زن یا لیبل پرینتر

این ترازوها با کاربری فوق العاده و دقت توزین بالا از  کامل‌ترین و جدیدترین سیستم های توزین تولید شده توسط شرکت محک به شمار میروند که از امکانات بسیاری برخوردار می باشند و تمامی نیازهای یک فروشگاه زنجیره ای با تعداد مشتری بالا را برآورده سازند. از این نوع ترازوی محک در کارخانجات، انبارها و مراکز بسته بندی نیز می توان استفاده کرد.  

 

بررسی مشخصات کلی و ویژگیهای انواع ترازوی محک

شرکت محک در ساخت انواع ترازوهای دیجیتال از بهترین مواد اولیه و مناسبترین متریال ها استفاده می کند که این خود دلیل دوام و عمر طولانی این تولیدات می باشد. بدنه اغلب مدلهای ترازوی محک از پلاستیک فشرده ABS و برخی دیگر از فلز ساخته می شود تا در برابر ضربه و فشار استحکام کافی را داشته باشند. 

سینی ترازوی محک که از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده است به دو شکل لبه دار و مسطح قابل انتخاب توسط مشتریان می باشد. البته در برخی نمونه ها سینی تخت از جنس پلاستیک فشرده است.

ترازو محک فروشگاهی جهت نمایش نتایج توزین (وزن، قیمت واحد و قیمت کل) از یک نمایشگر LCD یا LED بهره می‌برد که در یکسری نمونه ها به شکل یک طرفه طراحی شده و در برخی دیگر به صورت دوطرفه اطلاعات را در اختیار فروشندگان و مشتریان قرار می دهد.

ترازوی محک در ظرفیت های توزین ۱۵ کیلو ، ۳۵ کیلو،۵۰ کیلو و ۷۰ کیلو تولید می گردد که دقت توزین آنها از ۲ گرم تا ۲0 گرم می باشد.

انرژی مورد نیاز ترازوی محک از برق شهری تامین می گردد و البته تعبیه یک باتری قابل شارژ در این سیستم ها، به افراد اجازه می دهد در صورت دسترسی نداشتن به برق همچنان کار وزن کشی را تا ساعتها انجام دهند.

بسته به مدل ترازوی محک همانطور که در بالا اشاره شد، امکانات و فناوری‌های زیادی به ترازوها اضافه شده است که اتصال به دستگاه بارکد خوان، کارت خوان های بانکی کشور، کامپیوتر و نرم افزارهای رایج فروشگاهی و کشوی پول، امکان چاپ انواع گزارشات فروش، خدمات دهی به چند مشتری به صورت همزمان، داشتن بارکد ‌خوان یا قابلیت اتصال به آن و قابليت چاپ بارکد سطیر و تجميعي، امکان اتصال به شبکه، قابلیت قطعه شمار، امکان قفل شدن ترازو، امکان ردیابی کردن کالاها، امکان تعیین سطح دسترسی برای کاربر و ده ها قابلیت دیگر را می توان نام برد.

 ترازو محک

هنگام خرید ترازوی محک نکات زیر را مد نظر داشته باشید

همانطور که گفتیم تنوع ترازوی محک از دلایل مقبولیت این محصولات شمرده می شود، از اینرو چنانچه قصد خرید دارید، برای انتخاب مدل مناسب چند نکته را در نظر داشته باشید:

اول اینکه حداکثر مقدار وزنی که قرار است ترازو آنرا وزن کند را برآورد کنید تا ظرفیت دستگاه مشخص گردد.

مسئله بعدی دقت ترازوی محک می باشد که با افزایش ظرفیت ترازو، قیمت آن نیز بیشتر می شود.  

قابلیت های ترازوی محک فاکتور دیگریست که حائز اهمیت است. مسلما حجم کار و تعداد مشتریان و نوع کسب و کاری که دارید تعیین کننده نیازهای شما هستند. برای مثال اگر صاحب یک هایپرمارکت بزرگی هستید که صفهای طولانی از مشتریان پای صندوق ها بوجود می آید، نیاز به یک ترازوی محک لیبل پرینتر یا ترازوی محک پلاس دارید. اما برای یک میوه فروشی کوچک محلی یک ترازوی ساده نیز کفایت می کند. پس هنگام خرید، قابلیتهای ترازوی محک را با نیازهایتان تطبیق دهید.

جنس بدنه و سینی، علمک دار یا ساده بودن، ابعاد ترازو و قیمت ترازوی محک از دیگر مواردی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید.

و نکته پایانی این است که ترازوی محک را از فروشگاه های معتبر مانند فروشگاه تجهیزات، خریداری نمایید.

 

فروشگاه تجهیزات مرکز فروش انواع ترازوی محک با مناسبترین قیمت

با توجه به اینکه هدف اصلی فروشگاه تجهیزات رفاه و آسایش مشتریان و مصرف کنندگان و دسترسی آسان آنها به باکیفیت ترین تولیدات داخلی و خارجی می باشد، به همین سبب علاوه بر فروش حضوری محصولات توزین توان سنجش، سایت تجهیزات را جهت فروش اینترنتی سیستم های توزین راه اندازی نموده است.  

در سالهای اخیر خرید و فروش اینترنتی به عنوان پررونق ترین شیوه های خرید در جوامع رواج پیدا کرده است و افراد ترجیح می دهند بدون وقت تلف کردن در ترافیک و هزینه کردن برای رفت و آمد در خانه بمانند و با در دست داشتن یک گوشی هوشمند در مدت زمان کوتاهی به چندین فروشگاه اینترنتی سر بزنند و محصول مورد نظرشان را براحتی پیدا کرده و سفارش گزاری نمایند.

ترازوی محک

به همین سبب، خرید اینترنتی ترازوی محک در سایت فروشگاه تجهیزات به شما عزیزان این امکان را می دهد تا در هر گوشه از کشورمان که هستید با ورود به سایت بتوانید مشخصات فنی، ویژگی ها، مزایا و قیمت همه مدلهای این ترازوها را مشاهده و مقایسه کنید و پس از مطالعه مطالب مربوط به انواع ترازوی محک به مدل محبوب و مناسب کسب و کارتان دسترسی پیدا کرده و به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.  

 https://mahakgostar.com/

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت