آشنایی با باسکول دیجیتال

آشنایی با باسکول دیجیتال

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 24 آبان 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

در این مقاله می خواهیم به معرفی کامل و دقیق باسکول دیجیتال بپردازیم و شما را با انواع آن آشنا گردانیم. به طور کلی اگر بخواهیم باسکول را به شما معرفی کنیم و آن را در قالب یک جمله تعریف نماییم، بایستی بگوییم که باسکول ها وسیله هایی هستند که برای وزن کردن یا توزین اجسام و اشیاء به کار برده می شوند . لذا بایستی بدانید که اگرچه باسکول و ترازو، عملکرد یکسانی دارند و عمل آن ها توزین اجسام است اما بسیار متفاوت هستند. به این صورت که باسکول ها توزین اجسام بسیار سنگین را انجام می ‌دهند، در حالی که ترازو ها اجسام با وزن های کمتر را مورد سنجش قرار خواهند داد.

کاربری باسکول دیجیتال:

شما با استفاده از باسکول دیجیتال، می توانید انواعی از مواد از جمله مواد جامد، مایع و گاز را نیز توزین نمایید. نکته ای که در رابطه با خرید باسکول و همچنین عملکرد باسکول دیجیتال وجود دارد، این است که این باسکول ها باید دارای استحکام لازم برای سنجش اجسام بسیار سنگین باشند.

 دقت سنجش آن ها نیز امر مهمی است. لذا بایستی دقت این وسیله بسیار بالا باشد و میزان خطای سنجش به حداقل برسد.

نکات مهم در رابطه با خرید این وسیله:

همچنین بایستی ظرفیت باسکولی که شما در نظر می گیرید، کاملاً متناسب با کاربری شما باشد. کفه باسکول که مهمترین جزء آن به شمار می ‌رود نیز باید دارای استحکام لازم و کافی باشد. تمامی این موارد به شما کمک می کنند که شما یک خرید مناسب داشته باشید. این نکات برای باسکول دیجیتال و سایر باسکول ها موثر می باشد.

گاهی اوقات افرادی که اطلاعات کافی در زمینه باسکول ندارند، باسکول را با ترازو اشتباه می ‌گیرند اما باید بگوییم که این دو وسیله با هم کاملاً متفاوت هستند. لذا نام هرکدام بایستی در جای مناسب خود به کار برده شود. در مقاله های بعدی به شرح و معرفی انواع باسکول دیجیتال خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع باسکول دیجیتال:

در این مقاله می خواهیم انواعی از باسکول های دیجیتال را به شما معرفی نماییم. به طور کلی اگر بخواهیم انواع باسکول ها را به صورت دقیق تر به شما معرفی نماییم، بایستی بگوییم که باسکول ها به دو صورت دیجیتالی و مکانیکی می باشند. باسکول های مکانیکی درگذشته کاربرد زیادی داشتند اما این روز ها دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. علت آن هم کاربری دشوار تر این باسکول ها و خطای بسیار زیاد آن ها می باشد. وقتی که فردی با استفاده از این باسکول ها به سنجش و توزین اجسام می ‌پرداخت، ممکن بود طریقه ی درست توزین به وسیله ی این باسکول ها را نداند، یا اینکه به صورت دقیق نتواند توزین را انجام دهد. مسلما این امر دردسرساز بود و می توانست خطای توزین زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

روی کار آمدن انواعی از باسکول های دیجیتالی:        

با گذشت زمان باسکول های دیجیتالی روی کار آمدند. این باسکول ها دارای دقت بسیار زیاد و همچنین کاربری بسیار راحتی بودند. این دو مزیت که به آن ها اشاره کردیم باعث شدند که دیگر باسکول های مکانیکی رونقی در بازار نداشته باشند.

البته در بالا به دو نوع کلی باسکول اشاره کردیم. باسکول دیجیتال به خودی خود دارای انواع متفاوتی می باشد که می تواند برای افراد موثر واقع گردد.

 

استفاده ی روزمره ما از این وسیله:

 این روز ها ما می توانیم انواع مختلفی از باسکول دیجیتال را در فروشگاه ها مشاهده نماییم، که به این باسکول های دیجیتالی، باسکول دیجیتالی فروشگاهی می گویند. همچنین وقتی برای ورزش کردن به باشگاه می رویم می توانیم باسکول دیجیتالی نفرکش را مشاهده نماییم. به طور کلی باسکول های دیجیتالی از هر نوعی که باشند دارای خصوصیات و کاربری متفاوتی هستند. حتی ممکن است ما بدون آن که توجه کرده باشیم در طول روز بار ها از انواع آن استفاده کرده باشیم. این اتفاق بیشتر در زمان خرید مواد غذایی رخ خواهد داد.

بررسی انواع باسکول فروشگاهی:

اگر چه باسکول فروشگاهی خود جزئی از انواع باسکول ها می باشد اما خود نیز دارای زیر مجموعه های مختلفی می باشد. در مقاله ی قبلی در رابطه با این نوع توضیحاتی کلی ارائه شد تا شما بیشتر از قبل با آن آشنا شوید. حال می خواهیم که با انواع باسکول فروشگاهی آشنا شویم و بدانیم که هر کدام از آن ها دارای چه ویژگی هایی می باشند.

نام انواع باسکول فروشگاهی:

باسکول فروشگاهی خود به سه دسته ی دیواری، ثابت و متحرک تقسیم می شوند. همانطور که از نام هر کدام مشخص است دیواری روی دیوار نصب شده، متحرک دارای قابلیت جا به جایی داشته و ثابت به صورت ثابت و بدون تحرک می باشد. البته این نکته بسیار مهم است که بدانید ویژگی هایی که ذکر شد بنا به دلایل مهمی بوده و این قابلیت ها برای انجام عملکرد خاصی می باشند.

ترازو

در انواع مختلف باسکول های فروشگاهی ما می توانیم ظرفیت های متفاوتی را ببینیم. همچنین این مدل ها از جنس بدنه ی مختلفی برخوردار هستند. مسلما هر چقدر که ظرفیت یه باسکول بیشتر باشد نیاز به استفاده از جنس بدنه ی مقاوم تری وجود دارد.

کاربری راحت با وجود قابلیت های مختلف:

از نظر عملکرد نیز ما می توانیم باسکول های فروشگاهی را به دو دسته ی مکانیکی و دیجیتال تقسیم نماییم. که در مقاله ی های پیشین به شرح این دو نوع پرداخته شد. یک قابلیت بسیار خوب و ویژه که انواع فروشگاهی دارند قابلیت نمایش قیمت می باشد. در گذشته فروشندگان برای به دست آوردن قیمت دقیق موادی که روی ترازو می گذاشتند، مجبور بودند که از ماشین حساب استفاده نمایند. علاوه بر اینکه ممکن است در این امر اشتباهاتی به وجود آید باید گفت که این امر بسیار زمان بر است. تصور کنید زمانی که یک فروشگاه به شدت شلوغ می باشد. تعداد زیادی از خریداران در صف تسویه حساب هستند، فروشنده بخواهد همه ی اقلام را یک به یک با ماشین حساب، محاسبه نماید. قطعا این امر باعث به تاخیر افتادن تسویه حساب خریداران خواهد شد لذا این باسکول ها کار را برای فروشندگان راحت کرده اند.

بررسی باسکول صنعتی:

در این مقاله می خواهیم در رابطه با نوعی از ترازو ها به نام باسکول صنعتی توضیح دهیم. همانند نوع دیگر، نوع صنعتی نیز دارای ویژگی های متفاوتی بوده و از زیرمجموعه های مختلفی برخوردار است. در ابتدا بهتر است بدانیم که این باسکول چگونه است و دارای چه کاربری هایی می باشد؟

این وسیله دارای چه ویژگی هایی است؟

این وسیله برای اندازه گیری جسم های بسیار سنگین در صنعت به کار برده می شود. مراکزی که بیشترین استفاده را از این نوع دارند، می توانند نظیر کارخانه ها، کارگاه ها، تعمیرگاه ها، مراکزی که با توزین وسایل حمل و نقل سر و کار دارند و غیره باشند. این نوع باسکول از فلزات بسیار مقاوم ساخته شده است تا بتواند تحمل فشار های ناشی از وزن بالای اجسام را تحمل کند.  لذا اصلی ترین ویژگی که شما در باسکول صنعتی می توانید پیدا کنید، مقاومت و استحکام بسیار زیاد آن است. از نظر ظاهری نیز می توان گفت که اندازه ی این نوع از سایر انواع بزرگ تر می باشد. چراکه این نوع اجسام بزرگ تر را وزن کشی و ب عبارت دیگر توزین می نماید.

زیرگروه های باسکول صنعتی:

اگر چه باسکول صنعتی وزن های بسیار بالا را تحمل و توزین می نماید اما جالب است بدانید که دقت بسیار بالایی دارد. میزان خطای آن بسیار کم بوده و برای نمایش وزن از یک مانتیور استفاده می شود. لودسل هایی که در این نوع باسکول موجود هستند با داشتن سنسور های ویژه اطلاعات را به مانیتور انتقال می دهند، سپس این اطلاعات ویرایش شده و به صورت عدد نمایش داده می شود. به همین دلیل می توان گفت که این نوع از باسکول ها دارای تکنولوژی بسیار ویژه ای هستند.

فروش ترازوی آزمایشگاهی

اگرچه باسکول صنعتی خود زیر مجموعه ای از سایر باسکول ها به شمار می آید اما باید گفت که خود دارای زیر گروه های دیگر است. این زیر گروه ها با توجه به کاربری که دارند می توانند ویژگی های مختلفی از نظر عملکرد و ظاهر داشته باشند.

http://taraziran.com/

صنعتصنعتصنعتصنعتصنعتصنعت